سپید_حساب_ویرا

خرید و فروش دشت املاک

فهرست مطالب

 

چگونه می توان یک فاکتور فروش صادر کرد؟

 

نرم افزار حسابداری خدماتی سپیدار

 

 

کلید «فاکتور فروش جدید» را از بخش خرید و فروش انتخاب کنید.
طرف حساب خود را انتخاب كنید.
در صورتی که می خواهید بابت فاکتور به مشاور خود پورسانت پرداخت نمایید می بایست با زدن کلیدy4 لیست فروشندگان را باز نموده و نام مشاور خود را با دوبار کلیک انتخاب نمایید.
اقلام فاکتور فروش را در فاکتور ثبت كنید.
در قلم مورد نظر، ملك خورد را از طریق سلكتور ملك انتخاب نمایید.

 

خرید و فروش دشت املاک

 

در صورت نیاز می توانید از کلیدهای تعلیق، تخفیف کلی، ابطال و چاپ مجدد در زمان ثبت فاکتور و پس از آن استفاده نمایید.
با زدن کلید «تایید و دریافت» یا «دریافت نقدی»، عملیات صدور فاکتور به پایان می رسد.

 

فاکتور فروش جدید: برای باز کردن فاکتور فروش جدید می توان از روش های زیر استفاده كرد.

 

روش اول) از منوی بالای صفحه، کلید «خرید و فروش» را انتخاب کرده و از لیست باز شده، گزینة «فاکتور فروش جدید» را انتخاب كنید.

روش دوم) کلید «فاکتور فروش جدید» را از پایین صفحه اصلی انتخاب كنید.

مشتری: برای انتخاب مشتری یا فروشنده و موجر یا مستأجر در فاکتور فروش می توانید از دو روش زیر استفاده كنید:

روش اول) از بخش جست وجو (سمت چپ صفحه اصلی) نام فرد موردنظر را جست وجو كنید و با دو بار کلیک بر روی نام موردنظر، آن را در مقابل گزینة «مشتری» در بالای صفحه فاکتور فروش مشاهده كنید.

روش دوم) کلید مشتریان و تامین کنندگان (سمت چپ صفحه اصلی) را انتخاب کنید و در لیست باز شده، فرد موردنظر را یافته و نام وی را با دو بار کلیک، در مقابل گزینة «مشتری» در بالای صفحه فاکتور فروش قرار دهید.

توجه: در صورت عدم انتخاب مشتری در مقابل گزینة «مشتری»، عنوان «مشتری متفرقه» را مشاهده می كنید.

اقلام فاکتور: عبارتند از خدماتی که به وسیله فاکتور به فروش می رسند و برای انتخاب آنها از روش های زیر می توان استفاده کرد:

روش اول) در بخش جست وجو، عنوان خدمت را جست وجو کنید و پس از مشاهده آن در لیست نتایج جست وجو (نتایج یک جست وجو همیشه در پایین بخش جست وجو نشان داده می شوند) آن را در فاکتور با دو بار کلیک ثبت كنید.

روش دوم) کلید خدمات (سمت چپ صفحه اصلی) را انتخاب كنید. در لیست باز شده، خدمت موردنظر را انتخاب كنید و با دو بار کلیک، آن را در فاکتور ثبت كنید.

 

توجه: در صورت ورود اشتباه یک خدمت در می توانید با زدن کلید Delete کیبورد و یا فشردن علامت ضربدر در پایین فاکتور ، مورد را از فاکتور حذف كنید.

کلید تعلیق: کاربرد کلید تعلیق در زمانی است که شما در حال ثبت فاکتوری هستید و به هرعلت می خواهید که فاکتور را باز نگه داشته و شروع به ثبت اطلاعات یک فاکتور دیگر بنمایید، در این زمان می بایست با زدن کلید تعلیق (Ctrl + H) فاکتور اول را به صورت معلق در آورید و شروع به انجام فعالیت های دیگر خود در سیستم بنمایید، در هر زمان که خواستید شما می توانید با زدن کلید12 2 لیست فاکتورهای معلق را باز نموده و پس از انتخاب فاکتوری که می خواهید بازیابی نمایید، کلید Enter را فشار دهید. در این زمان فاکتوری که معلق نموده اید با تمام اطلاعات ثبت شده آن بازیابی می­گردد و شما می توانید ادامه ثبت اطلاعات را بر روی آن انجام دهید.

کلید تخفیف کلی: در زمانی که می­خواهید برای کل یک فاکتور (و نه بر روی یک قلم از فاکتور) تخفیفی را ثبت نمایید می­توانید با زدن کلید تخفیف کلی (F5) فرم تخفیف کلی فاکتور را باز نمایید و در این فرم تعیین نمایید که می­خواهید چند درصد یا چند ریال بر روی فاکتور تخفیف دهید و کلید تأیید را فشار دهید. به این صورت تخفیف مدنظر بر روی اقلام فاکتور سرشکن شده و در کل عدد تخفیف مدنظر شما را به وجود می آورد.

کلید ابطال: در صورتی که براثر اشتباه کاربری فاکتوری را ثبت نمودید و لازم گردید که آن را حذف کنید، می­توانید با باز کردن فاکتور و زدن کلید ابطال فاکتور مورد نظر را باطل نمایید و باید مدنظر داشته باشید که فاکتور باطل شده در فرآیند خرید و فروش اثری نخواهد داشت ولی در سیستم به عنوان فاکتور باطل شده قابل مشاهده خواهد بود.

کلید چاپ مجدد: در صورت نیاز به چاپ مجدد فاکتور پس از صدور آن، می توانید از کلید چاپ مجدد استفاده نمایید.

 

تأیید و دریافت:

کلید «تایید و دریافت» زمانی کاربرد دارد که شما نخواهید کل یا بخشی از مبلغ فاکتور را به صورت نقدی تسویه كنید.

در بخش تایید و دریافت می توانید پرداخت خود را به صورت نقد، کارتخوان و یا چک انجام دهید. همچنین می توانید فاكتور مربوطه را از همین جا تقسیط كنید.

كارتخوان:

 

· در صورت وجود كارتخوان پیش فرض در سیستم، امكان ویرایش این گزینه وجود دارد. با ورود مبلغ در اینجا و تایید آن، دریافت این مبلغ در كارتخوان پیش فرض انجام می شود.

· با باز كردن جزئیات كارتخوان، لیست تمام كارتخوانهای تعریف شده در سیستم مشاهده می شود و امكان ورود مبلغ در هر كدام از آنها وجود دارد.

· در صورتی كه در دریافت یك فاكتور بیش از یكبار از یك دستگاه كارتخوان استفاده كنید می توانید با افزودن سطر به این لیست، دوباره آن دستگاه را انتخاب نمایید.

 

چک:

در صورت عدم انتخاب نام مشتری در زمان ثبت اطلاعات فاکتور فروش، کلید جزئیات چک در بخش تایید و دریافت غیرفعال خواهد بود.
در فرم ثبت جزئیات اطلاعات چک شما می توانید چک خود را از «چک­های جدید» یا از «چک­های پرداختی» (چک هایی که قبلا به طرف حساب ها یعنی مشتری یا تأمین کننده پرداخت نموده اید) دریافت نمایید.
توجه: برای مشاهده لیست فاکتورهای فروش در سیستم می توانید در بخش «خرید و فروش» روی گزینة «فاکتور فروش» کلیک کنید.

 

توجه: ورود اطلاعات برای بخش هایی که با علامت2017 08 22 11 34 38 مشخص شده اند، الزامی است.

 

چگونه می توان گزارش مالیات بر ارزش افزوده را از سیستم دریافت كرد؟

 

کلید «مالیات بر ارزش افزوده جدید» را انتخاب كنید.
در فرم باز شده (فرم تعریف مالیات بر ارزش افزوده) در بخش تاریخ پایان، تاریخ پایان دوره ای را که می خواهید برای آن دوره گزارش مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شود، مشخص كنید.
پس از تعیین دوره گزارش، با انتخاب کلید «نمایش اقلام»، اطلاعاتِ مبلغی مربوط به فعالیت های خرید و فروش فروشگاه شما، برایتان نمایش داده می شود.
پس از اطمینان از صحت اعداد نمایش داده شده، شما می توانید با فشردن کلید «ذخیره»، اطلاعات موجود در فرم را در سیستم ذخیره كنید.
پس از ذخیره كردن، شما می توانید با فشردن کلید «چاپ»، پیش نمایش گزارش مالیات بر ارزش افزوده فروشگاه تان را برای دوره مشخص شده مشاهده كنید و سپس با فشردن کلید Print (10 2)، می توانید گزارش را از دستگاه چاپگر دریافت كنید.

تاریخ: در صورتی که تاکنون گزارش مالیات بر ارزش افزوده را از سیستم دریافت نكرده اید، سیستم به صورت خودکار تاریخ شروع دوره گزارش را تاریخ استقرار سیستم در نظر می گیرد. در صورت دریافت گزارش تاریخ پایان دوره، آخرین گزارش دریافتی به عنوان تاریخ شروع گزارش جدید در نظر گرفته می شود.

دوره گزارش مالیات بر ارزش افزوده: دوره ارایه گزارش مالیات بر ارزش افزوده معمولاً سه ماهه بوده و مؤدیان مالیاتی موظفند گزارش مربوط به مالیات بر ارزش افزوده کسب وکار (فروشگاه) خود را در پایان هر دوره به سازمان های قانونی مربوطه ارائه كنند.

ذخیره: پس از انتخاب کلید «ذخیره» سیستم پیغامی تحت این عنوان می دهد: «مالیات بر ارزش افزوده تا تاریخ …. صادر شد. بنابراین امکان تعریف یا تغییر هیچ سندی تا این تاریخ وجود نخواهد داشت» ، این پیغام بیانگر عدم توانایی هرگونه تغییر در اطلاعات ثبت شده در سیستم، پس از ذخیره اطلاعات است، پس لازم است قبل از عملیات ذخیره، نسبت به صحت اطلاعات نمایش داده شده اطمینان حاصل كنید.

توجه: ورود اطلاعات برای بخش هایی که با علامت 2017 08 22 11 34 38 مشخص شده اند، الزامی است.

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

اولین نفری باشید که برای این نوشته دیدگاه می نویسد.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ