سپید_حساب_ویرا

رویا تا موفقیت

رویا تا موفقیت

فهرست مطالب

از رویا تا موفقیت

راه موفقیت همیشه هموار و راحت نیست. کسانی که به موفقیت های بزرگ دست یافته اند، معمولاً با برداشتن گام هایی مشترک به مقصد خود رسیده اند. پس آیا می توان گفت برای رسیدن به موفقیت الگویی از عوامل مشترک وجود دارد؟گام هایی که شما را در مسیر موفقیت همراهی میکند.

این مطلب لیستی از این گام های طلایی برای کسب موفقیت است. پس اگر در مسیر دستیابی به رویاهای خود با موانعی دست و پنجه نرم  می کنید، این مطلب را بخوانید و آنها را در مسیر تحقق رویاهایتان و رسیدن به موفقیت بپیمایید.

گام اول: رویا بافی کنید.

سرچشمه ی هر چیزی از قلب و ذهن انسان است. موفقیت از ذهن کسی که جرأت رویا بافی دارد آغاز می شود.

زمانی را برای پرسش “چه میشود اگر” بگذارید، بزرگ فکر کنید و به افکار منفی اجازه ندهید که شما را ناامید کنند. شما حتما می توانید فرد خیالبافی باشید کافیست به ذهن و قلبتان جرات پرواز بدهید.

اگر اجازه داده اید رویاهایتان سرد و خاموش شود، آنها را دوباره روشن کنید، شعله ها را برافروزید و از نو شروع کنید.

زندگی کوتاه تر از آن است که رویاهایتان را از دست دهید!

 

گام دوم: باور کنید.

بله، رویاهایتان باید بزرگ باشند، اما باید باور پذیر باشند.

باید قادر باشید بگویید “با کمک دوستان و همکارانم اگر به سختی تلاش کنم با اینکه رویایم بزرگ است اما میتوانم آن را محقق کنم و به موفقیت برسم.

مثال درست رویابافی: فردی بدون تحصیلات دانشگاهی می تواند رویای درآمد ۱۰۰ میلیون تومانی در سال را داشته باشد، بزرگ اما باور پذیر است.

مثال اشتباه رویابافی: یک خانم۹۰ ساله با بیماری آرتروز می توانند دوی ماراتن را زیر سه ساعت طی کند. درست است که رویای بزرگی است اما شدنی نیست و بهتر است به فکر درآمد ۱۰۰ میلیون تومانی باشد و حرکت کند!

مثال درست رویابافی: فردی بدون تحصیلات دانشگاهی می تواند رویای درآمد ۱۰۰ میلیون تومانی در سال را داشته باشد، بزرگ اما باور پذیر است.مثال اشتباه رویابافی: یک خانم۹۰ ساله با بیماری آرتروز می توانند دوی ماراتن را زیر سه ساعت طی کند. درست است که رویای بزرگی است اما شدنی نیست و بهتر است به فکر درآمد ۱۰۰ میلیون تومانی باشد و حرکت کند!

 

imagine.sharing.1200

گام سوم: تصور کنید.

افراد موفق “تصور می کنند“. با اینکه روی یک صندلی در حال شکستن در گاراژ نشسته اند، خودشان را در حال قدم زدن در دفتر مدیریت یک مجموعه بزرگ و ثروتمند تصور می کنند.

یک بسکتبالیست یا یک گلف باز مسیر توپ را تا رسیدن به هدف تصور می کند. تصور کردن، ذهن را در کنترل تمامی اعضای بدن کمک می کند.

 

گام چهارم: صحبت کنید.

علت واقعیت پیدا نکردن خیلی از رویاها این است که افراد آن را در ذهن خودشان نگه می دارند و با دیگران درباره ی آن صحبت نمی کنند.

برای تحقق رویاها و دستیابی به موفقیت باید از آنها سخن گفت چون مادامی که درباره آن ها صحبت می کنیم، آنها را باور می کنیم. اگر می توانیم درباره آنها صحبت کنیم پس می توانند به واقعیت بدل شوند.

 

گام پنجم: برنامه ریزی کنید.

هر رویایی باید به یک برنامه ریزی تبدیل شود. رویاها به خودی خود تحقق پیدا نمی کنند. باید با قاعده و برنامه ریزی، استراتژی های رسیدن به رویاهایتان را تدوین کنید.

به تمامی جزئیات فکر کنید. رویاهایتان را به فعالیت های انجام شدنی کوچک تقسیم کنید. بعد از آن یک چهارچوب زمانی برای آنها در برنامه رویاهایتان ایجاد کنید.

با انجام شدن هر فعالیت شما به موفقیت نزدیک و نزدیکتر می شوید.

 

گام ششم: دست به کار شوید.

افراد موفق کسانی هستند که به سختی تلاش می کنند!

زمانی که نصف افراد دنیا روی کاناپه نشسته اند و تکرار برنامه های تلویزیونی را تماشا می کنند، افراد موفق برای رسیدن به اهدافشان دست به کار شده اند و به سختی تلاش می کنند.

 

یک معادله ساده وجود دارد:

  • فعالیت های کوتاه مدت و کوچک شما در طول زمان با هم جمع می شوند و موفقیت های بلند مدت و بزرگ شما را محقق می کنند.

یادمان نرود که فردوسی شاهنامه را در مدتی طولانی به صورت دست نویس نوشته است!

 

Capture

گام هفتم: از موفقیت تان لذت ببرید.

وقتی که به اهدفتان رسیدید و به رویاهایتان زندگی بخشیدید، از آنها لذت ببرید.

البته در طول این سفر هم می توانید لذت ببرید! و یادتان باشد در مسیر پر فراز و نشیب پیش رویتان برای خودتان پاداش در نظر بگیرید. و خودتان را پیوسته تشویق کنید.

یکی از بهترین مشوق های هر فردی خود آن شخص است، پس خودتان را به هیچ وجه دست کم نگیرید.

وقتی به هدفتان دست پیدا کردید، لذت ببرید. به دیگران کمک کنید، مهربان و بخشنده باشید. از رویاهایتان در جهت موفقیت دیگران هم استفاده کنید.

 

سپس به گام اول باز گردید و این بار قدری بزرگتر برای رسیدن به موفقیت هایتان رویا بافی کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ