سپید_حساب_ویرا

کسب و کارهای کوچک

کسب و کارهای کوچک

فهرست مطالب

کسب و کار کوچک با اثری بزرگ ! چگونه؟

معمولاً می شنویم که کسب و کار کوچک موتور ایجاد اشتغال است. اما از آنجا که این کسب و کارها، کوچک هستند اغلب نقش آنها در اقتصاد کمتر دیده می شود و این در حالیست که آنها نقش مهمی در اقتصاد یک کشور دارند.

در مطالعه ای که اخیراً توسط PAYCHEX صورت گرفته است مشخص شد کسب و کارهای کوچک ۱۳ برابر تولید بیشتری نسبت به شرکت های بزرگ دارند.

اما  چگونه می توانیم اطمینان داشته باشیم که کسب و کارهای کوچک، منابعی که نیاز به رشد دارند را دریافت می کنند؟  در مسیر موفقیت این شرکت ها و پیشرفت در اقتصادی که پیوسته در حال تغییر است ما چه کمکی می توانیم انجام دهیم؟

تامین شرایط مناسب برای شرکت های کارآفرین می تواند شامل دسترسی به سرمایه و مشاوران کسب و کار باشد که بسیار ارزشمند نیز می باشد . تنظیمات هوشمندانه و ساختارهای مالیاتی، می تواند به کسب و کارهای کوچک، رشد و همچنین شانس بهتری برای نجات در اقتصاد جهانی بدهد.

وجود برنامه ها و سازمان های حمایتی در کشور برای تامین ابزارهای مورد نیاز کسب و کارهای کوچک، با هدف  رسیدن به سرمایه های سود آور و ماندگار خبر خوبی است و شرکت های سرمایه گذار راهکاری مناسب و یکپارچه برای کمک به کسب و کارهای کوچک محسوب می شود تا مشاغلی را خلق کرده و فرصت های اقتصادی را از طریق ایجاد دسترسی بیشتر به آموزش مدیریت،سرمایه مالی و خدمات حمایت از کسب و کار فراهم کند.

هدف، کمک به ایجاد کسب و کارهای کوچک است تا به سطح بالاتر برسند و تمرکز بیشتر برروی حمایت از کسب و کارهای نوپا و ترغیب کارآفرینی می باشد. تنوع در انتخاب کسب و کارهایی که نمایانگر جامعه است و برنامه خدمت رسانی دارند، تاکید می شود.

دکتر جری سو تورنتون، رئیس دانشگاه کشور کویاهوگا می گوید: “دانشگاه ها در موقعیت خوبی قراردارند و یک شریک کلیدی در کسب و کار کوچک هستند زیرا که رویکرد به کار گرفته شده مبتنی بر جامعه است و برای درگیر کردن کسب و کارهای کوچک استفاده می شود” او ادامه داد که “ما به عنوان دانشگاه، یک جامعه دیده می شویم که این ما را قادر می سازد که فقط همکاری های کوچک خلق نکنیم بلکه درگیر آن دسته از فعالیت ها شویم که به توسعه ی اقتصادی از طریق رشد تجاری و شغلی ، منجر می شود”.

ما نیاز به این داریم که همه در صحنه برای یک هدف حاضر باشند و این رویکرد را پیش بگیریم تا اقتصادمان را دوباره زنده کنیم. رویکردهای خلاقانه ای از طریق شرکای خصوصی-عمومی لحاظ می شود که پیشرفت را حادث می کند. زمان این رسیده است که کسانی را در آغوش بگیرم که مشتاق اختصاص دادن زمان و پول و استعدادشان هستند تا اقتصادمان قوی تر گردد.

با اینکه کسب و کارهای کوچک ممکن است پول زیادی نسبت به شرکت های بزرگ تولید نکند، اما مؤلفه ی مهمی برای افزایش قدرت اقتصاد است. کسب و کارهای کوچک، فرصت های کاری جدیدی را ایجاد و به عنوان اهرمی برای شرکت های بزرگ ارائه خدمت می کند.

رشد اقتصادی

کسب و کارهای کوچک با فراهم کردن فرصت های شغلی برای افرادی که ممکن است در شرکت های بزرگتر نتوانند مشغول به کار شوند به تحریک رشد اقتصادی و همچنین آوردن رشد و نوآوری به جامعه ای که برمبنای تجارت است کمک شایانی می کند. کسب و کارهای کوچک تمایل به جذب استعدادهایی دارد تا بتواند محصولات جدید خلق کند و یا راه حل های جدید برای ایده های موجود ارائه دهند. کسب وکارهای بزرگ نیز در همان جامعه از کسب و کارهای کوچک نفع میبرند و این یعنی شرکت های بزرگ برای تکمیل عملکردهای تجاری مختلف از طریق برون سپاری به کسب و کارهای کوچک وابسته هستند.

سازگاری با جو اقتصادی در حال تغییر

خیلی از کسب و کارهای کوچک، توانایی تطبیق و انعطاف پذیری سریع با جو اقتصادی درحال تغییر را دارند و این به خاطر این حقیقت  است که کسب و کارهای کوچک بسیار مشتری محور است و بسیاری از مشتریان، به کسب و کارهای کوچک مورد علاقه شان در طول بحران اقتصادی، وفادار می مانند.

این وفاداری به معنی این است که این کسب و کارها قادر هستند در طول زمان های سخت در حرکت باشد و می توانند اقتصاد را قدرتمند سازند. کسب و کارهای کوچک، درآمد کمتری نسبت به شرکت های بزرگ تر دارد و این به این معنی است که در زمان بحران اقتصادی، ورشکستگی های کمتری نیز خواهند داشت.

رشد آتی

کسب و کار های کوچک همیشه کوچک نمی مانند و شرکت های بزرگ مثل نایک و امثال آن، به عنوان کسب و کارهای کوچک شروع به کار کردند که به سرعت به صورت بازیگران اصلی در بازار ملی و بین المللی در آمدند و خیلی از رهبران صنعت کامپیوتر به عنوان نصاب هایی بودند که روی ماشین های دستی در گاراژ هاشان کار می کردند.
مایکروسافت اولین مثال برای این نوع است که نشان داد چگونه یک ایده ی کسب و کار کوچک می تواند جهان را تغییر دهد و به کسب و کاری بزرگ تبدیل شود. زمانیکه یک شرکت بزرگ در جامعه وجود داشته باشد می تواند بیشتر به اشتغال زایی و رشد اقتصاد کمک نماید.

منبع : سایت سپیدار سیستم آسیا

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • تمام ارگان ها و نهادها باید بسیج بشن از کسب و کارها حمایت کنند بخصوص در این ایام حساس کرونایی

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ