سپید_حساب_ویرا

تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار در نسخه ۵.۱.۰ سپیدار

فهرست مطالب

سیستم تامین کنندگان و انبار با دسترسی به موقع به اطلاعات کالا و انبار به همراه محاسبه ریالی و تعدادی موجودی کالا و حساب تامین کنندگان، مدیریت انبار را برای شما تسهیل می بخشد. در این مقاله با آخرین امکانات اضافه شده در سیستم تامین کنندگان و انبار که از  نسخه ۵.۱.۰ به بعد به سیستم سپیدار اضافه شده است آشنا خواهیم شد.

نمایندگی سپیدار سیستم

تمامی امکانات زیر به جز امکان توزین (ارتباط با باسکول) تنها با به روز رسانی به آخرین نسخه روی کلاب مشتریان و رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این امکانات شامل:

  • نمایش آخرین قیمت خرید در فرم رسید انبار، فاکتور خرید، فاکتور خرید خدمات
  • جداسازی دسترسی تعدادی ریالی انبار
  • امکان ثبت سریال
  • امکان ثبت مشخصات برای کالا
  • کدگذاری اتوماتیک کالا
  • زیر سیستم توزین

 

۱. نمایش آخرین قیمت خرید در فرم رسید انبار، فاکتور خرید، فاکتور خرید خدمات

شما می توانید آخرین قیمت خرید، آخرین قیمت خرید از تامین کننده انتخاب شده در فرم های فاکتور خرید، فاکتور خرید خدمات، رسید انبار را به هنگام ثبت فرم های مذکور مشاهده نمایید. پس از به روز رسانی به آخرین نسخه، برای استفاده از این امکان ابتدا با کاربر ادمین یا کاربری که دسترسی در سطح ادمین دارد وارد برنامه شوید.

وارد منوی تنظیمات شده و از قسمت فهرست، فهرست کاربران را انتخاب نمایید یا یک کاربر جدید تعریف کرده و دسترسی مشاهده آخرین قیمت خرید را برای فرم های رسید انبار، فاکتور خرید و فاکتور خرید خدمات برای کاربر فعال نمایید. به عبارتی این امکان بعد از به روز رسانی برای کاربران قبلی غیر فعال می باشد.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

پس از اعمال دسترسی، کاربر باید مجدد وارد برنامه شود. در پایین فرم های رسید انبار، فاکتورخرید و فاکتور خرید خدمات، این امکان با توجه به دسترسی کاربر نمایش داده می شود.

در صورتی که آخرین فرم ثبت شده در سیستم برای یک کالا، فاکتور خرید باشد، آخرین قیمت از فاکتور خرید در فرم رسید انبار و فاکتور خرید نمایش داده می شود. آخرین قیمت شامل فی به علاوه اضافات منهای تخفیف می باشد و مبلغ مالیات و عوارض ارزش افزوده در آن لحاظ نمی شود.

در صورتی که آخرین فرم ثبت شده برای یک کالا رسید انبار باشد، آخرین قیمت از رسید انبار که شامل مبلغ فی بدون احتساب مبلغ حمل می باشد نمایش داده می شود. در صورتی که در فرم های مذکور تامین کننده هم انتخاب شده باشد آخرین قیمت خرید آن کالا همچنین آخرین قیمت خرید از تامین کننده انتخاب شده نمایش داده می شود.

درصورتی که زیرسیستم ردیابی را هم داشته باشید، با انتخاب ردیابی برای کالا آخرین قیمت ردیابی ثبت شده هم نمایش داده می شود. در صورتی که در یک روز برای یک کالا چندین فاکتور خرید و رسید انبار ثبت شود، اولویت نمایش با قیمت در فرم آخرین رسید انبار ثبت شده می باشد.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

۲٫ جداسازی دسترسی تعدادی ریالی انبار

با استفاده از امکان جداسازی دسترسی تعدادی ریالی انبار، کاربران انبار می توانند تنها دسترسی تعدادی به اطلاعات ورودی و خروجی انبار داشته باشند. در این صورت، با داشتن دسترسی فهرست، مشاهده و یا ویرایش در اسناد رسید و برگشت رسید انبار، خروج و برگشت خروج انبار در هیچ کدام از فرم های نام برده مبلغ مشاهده نخواهد شد.

برای استفاده از این امکان، ابتدا با نام کاربری ادمین وارد برنامه شوید. از سمت راست وارد منوی تنظیمات شده و از قسمت عملیات، تنظیمات سیستم را باز کنید. وارد تب تامین کنندگان و انبار شوید. در پایین فرم تیک اعمال دسترسی ریالی تعدادی انبار را کلیک کرده و کلید ذخیره را بزنید. حال از برنامه خارج شوید و مجدد با همان ادمین یا کاربری که دسترسی در سطح ادمین دارد وارد برنامه شوید.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

پس ازاعمال تیک جداسازی دسترسی ریالی و تعدادی در تنظیمات و ورود مجدد به سیستم، در فرم دسترسی کاربر، گزینه دسترسی ریالی انبار اضافه می شود. به صورت پیش فرض برای تمامی کاربران قبلی این تیک غیر فعال می باشد.

یعنی اگر کاربری قبلاً دسترسی های ریالی اسناد ورود و خروج کالا به انبار (رسید و برگشت رسید انبار، خروج و برگشت خروج انبار) را داشته باشد و نیاز به مشاهده ریال در اسناد ورود و خروج کالا به انبار داشته باشد، با اعمال تیک، این دسترسی ها غیر فعال شده و حتماً باید مجدد دسترسی های کاربرانی که دسترسی های انبار را دارند، بازبینی و با توجه به تغییرات جدید دسترسی های جدید اعمال شود.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

با زدن تیک دسترسی ریالی انبار در تعریف کاربر، سیستم همانند قبل با توجه به دسترسی های قبلی عمل می کند. در صورتی که این دسترسی برای کاربری فعال نباشد در فرم های رسید و برگشت رسید انبار، خروج و برگشت خروج انبار دیگر ستون فی در خود فرم ها و در فهرست مشاهده نخواهد بود. در انتخاب هر ستون در فهرست یا مرور هم فی وجود ندارد.

حتی اگر کاربر دسترسی مرور مبلغی را داشته باشد، مرور مبلغی را دیگر کاربر مشاهده نخواهد کرد. برای مثال کاربر زیر دسترسی فهرست و مشاهده خروج انبار را دارد. با باز کردن خروج انیار با وجود اینکه خروج انبار قبلاً ریالی شده و سند حسابداری برای آن صادر شده است، ستون مبلغ وجود ندارد و در پایین فرم جمع مبلغ هم خالی نمایش داده می شود.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

در فهرست اسناد ورود و خروج در انبار در صورتی که کاربر دسترسی داشته باشد؛ ستون های مبلغ حتی در انتخاب هر ستون وجود ندارد حتی امکان ارسال و دریافت اطلاعات در فرم های مذکور فقط تعدادی خواهد بود.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

۳٫ امکان ثبت سریال

گاهی ممکن است در بعضی از  مجموعه ها، خدمات پس از فروش کالا اهمیت بالایی داشته باشد، به گونه ای که یک کالا با سریال های منحصر به فرد با اقلام زیاد وجود دارد و نیاز دارید که این سریال ها مدیریت شوند؛ به عبارتی قابلیت پیگیری داشته باشد.

در نسخه ۵.۱.۰ به بعد، برای همه تراکنش های خرید و فروش کالا از جمله رسید و برگشت رسید انبار، خروج و برگشت خروج انبار، فاکتور فروش و فاکتور برگشت از فروش امکان تخصیص شماره سریال به کالاها و گزارش دهی کامل از آنها وجود دارد.

برای استفاده از امکان سریال ابتدا وارد سیستم تامین کنندگان و انبار شده وارد فهرست کالاها شده و کالایی که نیاز به ثبت سریال برای آن وجود دارد را انتخاب، راست کلیک کرده و گزینه ویرایش را کلیک نمایید. حال در فرم تعریف کالا تیک ثبت سریالی را برای کالا فعال نمایید.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

پس از درج تیک ثبت سریالی برای کالای مورد نظر، امکان ثبت سریال در اسناد رسید و برگشت رسید انبار، خروج و برگشت خروج انبار، فاکتور فروشی و فاکتور برگشت از فروش وجود دارد.

نکته: امکان سریال کنترل موجودی نمی کند.

برای مثال فرم رسید انبار جدید را باز کرده و اطلاعات بالای فرم را تکمیل نمایید. یک ردیف جدید برای اضافه کردن کالا ایجاد نمایید و کالایی که برای آن تیک، ثبت سریال فعال می باشد را انتخاب نمایید. با انتخاب کالا، در پایین سمت چپ، امکان ثبت سریال برای کالا فعال می شود.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

 با کلیک برروی گزینه ثبت سریال با استفاده از کلید میانبر Ctrl+F12 صفحه ثبت سریال باز شده و شما باید متناسب با تعداد وارد شده از کالا، سریال های کالا را وارد نمایید. با ثبت سریال وارد شده در بالای فرم ثبت سریال و زدن کلید اینتر سریال ها به صورت ساده و سریع ثبت می شود. تعداد سریال های وارد شده هم در پایین فرم نمایش داده می شود.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

نکته: امکان استفاده از دستگاه بارکد خوان، دریافت متنی سریال، دریافت از اکسل سریال در پایین فرم ثبت سریال وجود دارد. تنها کافی است که سریال های خود را همانند شکل زیر در فایل متنی با فرمت txt یا اکسل وارد کرده و درفرم ثبت سریال با کلیک برروی گزینه دریافت از فایل برای فایل های متنی و دریافت از اکسل کلیک کرده و مسیرفایل را باز کرده و فایل را انتخاب نمایید تا سریال ها در فرم ثبت سریال وارد شود.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0
آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

نکته: در صورتیکه اسنادی مبنادار ثبت شود برای مثال یک رسید انبار و برمبنای همان رسید انبار، برگشت رسید انبار ثبت شود یا فاکتور فروشی صادر و بر مبنای فاکتور خروج انبار صورت گیرد، سریال ها به فرم بعدی منتقل می شود.

پس از ثبت سریال در اسناد خروج و ورود کالا به انبار یا فاکتور فروش و برگشتی می توانید از گزارش جستجوی سریال که در سیستم انبار وجود دارد و باید کاربر دسترسی داشته باشد، استفاده نمایید. برای همین منظور وارد سیستم تامین کنندگان و انبار شده از قسمت عملیات، جستجوی سریال را باز کنید. این گزارش به صورت چند ساله می باشد. می توانید براساس اطلاعات بالای فرم، فیلترهای لازم را انجام دهید و گزارش خود را تهیه نمایید.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

۴٫ امکان ثبت مشخصات برای کالا

با توجه به اینکه یک کالا علاوه بر عنوان و کد کالا، می تواند سایر مشخصات تکمیلی از جمله رنگ، سایز، مدل و … داشته باشد، این امکان به فرم تعریف کالا اضافه شد، شما می توانید حداکثر ده مشخصه به کالا تخصیص دهید. در صورتی که مشخصه های شما ثابت به عبارتی از قبل مشخص باشد می توانید آنها را از قبل تعریف کنید و تنها در فرم تعریف کالا انتخاب کنید. در غیر این صورت می توانید مقادیر هر مشخصه را درهمان فرم کالا وارد نمایید.

شما می توانید براساس مشخصه های وارد شده، عنوان کالا را به صورت اتوماتیک درج کنید و به صورت کامل در تمامی فرم های فروش و انبار از اطلاعات وارد شده گزارش تهیه کنید یا از مشخصات وارد شده استفاده نمایید.

برای تعریف مشخصات کالا/خدمت پس از به روز رسانی به نسخه ۵.۱.۰ ابتدا با ادمین وارد برنامه شوید. پس از ورود به سیستم در منوی سمت راست وارد قسمت انبار و تامین کنندگان شده و در قسمت عملیات روی گزینه مشخصات کالا/ خدمت کلیک کنید.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

در پنجره ای که در اختیار شما قرار می گیرد ده ردیف وجود دارد که به صورت پیش فرض با عناوین مشخصه ۱ تا ۱۰ و به صورت غیر فعال نمایش داده می شوند.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

در صورتیکه تیک قابل انتخاب فعال شود در قسمت پایین فرم امکان وارد کردن مقادیر داده می شود و با زدن دکمه می توانید مقادیر را تعریف نمایید.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

در این حالت مقادیر تعریف شده برای مشخصه را در فرم کالا در تب مشخصات می توانید همان طور که در تصویر آمده انتخاب نمایید. همچنین در فرم تعریف کالا به هنگام انتخاب مشخصه مورد نظر، می توان با وارد کردن بخشی از آن، عبارت مورد نظر را جستجو کرد.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

در صورتی که این تیک فعال نشود مقادیر مربوط به مشخصه در فرم کالا/خدمت در تب مشخصات قابل تعریف است و این مقادیر در کالاهای بعدی نیز قابل انتخاب خواهند بود. همچنین در مشخصه مورد نظر می توان با وارد کردن بخشی از آن، عبارت مورد نظر را جستجو کرد.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

یکی از کاربردهای مشخصات کالا درج عنوان کالا براساس مشخصات می باشد، همان طور که می دانید عنوان کالا اجباری می باشد در صورتیکه به هنگام تعریف کالا، برای کالا مشخصات کالا انتخاب شده باشد و عنوان خالی باشد به هنگام ذخیره فرم سیستم پیغام می دهد که عنوان وارد نشده است آیا با مشخصات تکمیل شود؟

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

درصورت کلیک برروی گزینه بله، خود سیستم براساس مشخصات وارد شده عنوان را درج می کند. می توانید برای کالاهایی که از قبل در سیستم تعریف کرده اید، مشخصات را برایشان انتخاب نمایید. حتی می توانید عنوان کالاهای قدیمی را پاک کنید و مشخصات برای کالا تکمیل نمایید و کلید ذخیره را بزنید تا عنوان براساس مشخصات وارد شده برای کالاهای قدیمی هم درج شود.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

مشخصات وارد شده برای کالا در فهرست کالا/خدمت، مرور تعدادی و مرور ریالی انبار، مرور فروش در تب کالا و در تب اقلام نمایش داده می شود. نمایش مشخصات در این قسمت ها به صورتی است که مقادیر وارد شده مشخصات کنار هم قرار گرفته و به صورت پیوسته نمایش داده می شوند.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

همچنین با انتخاب کالا در اسناد انبار و فروش و با کلیک راست روی کالایی که برای آن مشخصات کالا تعریف شده باشد، مشخصات قابل مشاهده می باشند. برای مثال در فرم فاکتور فروش در شکل زیر با کلیک راست روی کالای مورد نظر می توان مشخصات کالا را درهمان لحظه مشاهده کرد.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

۵٫ کدگذاری اتوماتیک کالا

در این نسخه امکان درج کدگذاری کالا به صورت اتوماتیک به روش سریالی و یا براساس گروه بندی کالا اضافه شده است. در صورتی که در سیستم هیچ کالایی تعریف نکرده باشید می توانید از امکان کدگذاری اتوماتیک کالا استفاده کنید.

بدین منظور پس از به روز رسانی به نسخه ۵.۱.۰ به بعد، با نام کاربر ادمین وارد برنامه شوید. وارد منوی تنظیمات شوید و از قسمت عملیات تنظیمات را انتخاب نمایید. حال وارد تب تامین کنندگان و انبار شوید، در پایین فرم تیک کدگذاری اتوماتیک را بزنید. در این صورت امکان کدگذاری به دو روش سریال یا گروه بندی وجود خواهد داشت.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

در صورتیکه تیک مربوط به کدگذاری اتوماتیک فعال نباشد، در فرم کالا/ خدمت جدید کد باید توسط کاربر به صورت دستی پر گردد.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

در صورتی که تیک مربوط به کد گذاری اتوماتیک فعال باشد قسمت نحوه کد گذاری فعال می گردد. اگر نحوه کد گذاری سریال انتخاب شده باشد، طول جز متغیر کد کالا و شروع شماره فعال می گردد. طول جز متغیر تعداد رقمی است که سیستم براساس آن کد ایجاد می کند و شروع شمارنده اولین کد را مشخص می کند و سیستم به صورت سریالی از این کد شروع به شماره گذاری کالا می کند.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

با توجه به تنظیمات بالا کد کالا برای اولین کالا در تصویر زیر آمده است.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

در صورتی که تیک مربوط به کد گذاری اتوماتیک فعال باشد؛ قسمت نحوه کد گذاری فعال می گردد. اگر نحوه کد گذاری گروهبندی انتخاب شده باشد؛ طول کد گروه، تعداد کد خوانده شده از گروهبندی، طول جز متغیر کد کالا و شروع شماره فعال می گردد. برای استفاده از این امکان ابتدا باید بر اساس گروه بندی کالا، کدگذاری صورت گیرد.

بدین ترتیب کدگذاری از دو قسمت ثابت و متغیر تشکیل می شود. در قسمت ثابت، طول کد بر اساس تعداد کدخوانده شده از گروهبندی، کد فراخوانی می شود. قسمت متغیر براساس، طول جز متغیر که تعداد رقمی است که سیستم براساس آن قسمت متغیر کد را ایجاد می کند و شروع شمارنده اولین کد بخش متغیر را مشخص می کند.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

برای استفاده از امکان کدگذاری به روش گروهبندی پس از اعمال تنظیمات رو کدگذاری کالا، گروه کالا خدمت- کدگذاری در گروهبندی جدید یا گروه ها در سیستم اضافه می شود. بنابراین وارد منوی شرکت شده و از قسمت فهرست گروه‎ها را انتخاب نمایید. با انتخاب گروه کالا خدمت –کدگذاری و راست کلیک و زدن کلید جدید به صورت درختواره ای می توانید گروه های دلخواه خود را ایجاد نمایید.

سیستم طول کد گروه را براساس اطلاعات وارد شده در تنظیمات کنترل می کند بنابراین طول کد گروه نمی تواند بیشتر از طول کد گروهی که در تنظیمات وارد شده، ثبت شود. امکان تعریف زیر شاخه برای هر گروه به صورت نامحدود فراهم می باشد ولی در نظر بگیرید تنها به هنگام کدگذاری، تعداد کد خوانده شده از گروه براساس تنظیمات تعیین می شود .

برای مثال اگر ۱۰ زیر شاخه و هرکدام باطول کد ۲ رقم باشد؛ اگر در تنظیمات تعداد رقمت خوانده شده ۶ وارد شده باشد؛ سیستم تنها برای بخش ثابت کد سه شاخه آخر یعنی ۶ رقم را درنظر می گیرد.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

پس از تعریف گروهبندی در منوی تامین کنندگان و انبار، از قسمت عملیات کالا خدمت جدید را باز کنید. در فرم تعریف کالا در قسمت کد بخش گروه نمایش داده می شود. با باز کردن سلکتور گروه، آخرین شاخه هر گروه نمایش داده می شود. امکان تعریف گروه از همین جا هم فراهم می باشد.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

بخش کد غیر فعال می باشد و با انتخاب گروه سیستم بر اساس تنظیمات کد گروه را تخصیص می دهد.

نکته: امکان دریافت کالاها از طریق اکسل در صورتی که روش کدگذاری سریالی یا گروهبندی باشد، وجود دارد. قبل از دریافت اطلاعات حتماً راهنمای الگوی دریافت را مطالعه نمایید.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

۶٫ زیر سیستم توزین

در صورتی که مقادیر ورود و خروج انبار بر اساس وزن باشد و مقادیر آن ها با دستگاه باسکول وزن شوند و طبق آن مقادیر وارد گردد این امکان در سیستم انبار سپیدار با عنوان توزین وجود دارد. این امکان به قفل اضافه می شود و باید آن را خریداری نموده و پس از تغییر قفل و انجام مراحل خرید، به آخرین نسخه روی کلاب مشتریان به روز رسانی نمایید.

برای استفاده از امکان ثبت توزین ابتدا باید تنظیمات دستگاه باسکول که قرار است از آن مقادیر خوانده شود از طریق فرم تنظیمات باسکول انجام گیرد؛ برای تنطیمات باسکول، ابتدا با ادمین وارد برنامه شوید از سیستم تامین کنندگان و انبار از قسمت عملیات، تنظیمات باسکول را باز کنید.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

در فرم تنظیمات باسکول اطلاعاتی مربوط به سخت افزار باسکول باید وارد شود. مدل، نرخ انتقال، بیت توازن، درگاه، بیت داده، بیت توقف اطلاعاتی است که نیاز است با توجه به باسکول انتخاب شوند.

زمان پایداری، زمانی است که به طول می انجامد تا وزن از باسکول به فرم توزین منتقل شود. واحد سنجش، واحدی است که باسکول با آن وزن را می خواند.

انتقال خودکار وزن: در صورتیکه این تیک فعال باشد بعد از ثابت شدن وزن روی باسکول، وزن به صورت اتوماتیک منتقل می شود؛ در غیر این صورت کاربر باید تایید کند تا وزن نمایش داده شود.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

فرم توزین: بعد از آنکه تنظیمات باسکول انجام شد می توانید فرم توزین را باز کنید. برای باز کردن فرم توزین وارد منوی تامین کنندگان و انبار شده و از قسمت عملیات، توزین جدید را باز کنید. فرم توزین نیز دسترسی دارد.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

فرم توزین سه قسمت دارد:

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

در قسمت ۱ شماره توزین و تاریخ توزین وارد می شود.

در قسمت ۲ اطلاعات مربوط به بارنامه وارد می گردد که شامل راننده، شماره گواهینامه، شماره بارنامه، نوع ماشین، شماره پلاک و توضیحات که اختیاری هستند. در صورتی که اطلاعات راننده، شماره گواهینامه، نوع ماشین و شماره پلاک را یکبار در فرم توزین وارد کرده باشید دفعات بعدی این اطلاعات از انتخابگر قابل انتخاب خواهد بود.

قسمت ۳ مربوط به اطلاعات توزین است که شامل موارد زیر است:

نوع توزین: در صورتی که بار قرار است وارد سازمان شود نوع توزین ورود و در صورتی که بار از سازمان خارج می شود نوع توزین خروج خواهد بود.

کد کالا: در سلکتور کد کالا، کالاهایی که یکی از واحدهای اصلی یا فرعی آن با واحد باسکول که در تنظیمات مشخص شده یکسان باشد؛ نمایش داده می شوند.

ورود دستی: در صورتی که به هر دلیل کاربر بخواهد مقدار را دستی وارد کند می تواند تیک آن را بزند تا فیلدهای وزن پر و خالی برایش فعال شود.

وزن پر: وزن وسیله نقلیه با بار آن وارد می شود وزن پر است در صورتی که نوع توزین ورود باشد ابتدا این فیلد فعال است و بعد از ذخیره وزن خالی فعال می گردد.

وزن خالی: وزن وسیله نقلیه بدون بار در آن وارد می شود و در صورتی که نوع توزین خروج باشد ابتدا این فیلد فعال می گردد و بعد از ذخیره وزن پر فعال می شود.

درصد افت: در صورتی که کالایی درصد افت داشته باشد مقدار آن را کاربر وارد می نماید.

مقدار توزین: اختلاف وزن پر و خالی می باشد.

مقدار افت: مقدار محاسبه شده از مقدار توزین در درصد افت بدست می آید.

مقدار خالص: اختلاف مقدار توزین و مقدار افت مقدار خالص می باشد.

وضعیت توزین: در صورتی که توزین از نوع ورود باشد بعد از پر شدن وزن پر وضعیت تخلیه می باشد و در صورتی که نوع توزین خروج باشد بعد از پر کردن وزن خالی وضعیت بارگیری است. بعد از پر شده هر دو فیلد وزن پر و خالی وضعیت به اتمام توزین تغییر می کند. بعد از استفاده از توزین در اسناد انبار وضعیت آن خاتمه یافته خواهد شد.

ابطال توزین: در صورتی که بخواهیم از توزین استفاده نکنیم ولی در لیست توزین آن را ببینیم از امکان ابطال توزین که در بالای فرم است استفاده می کنید.

ثبت توزین :

برای مثال توزین زیر از نوع ورود را درسیستم ثبت می کنیم. در صورتی که توزین از نوع ورود باشد امکان انتخاب توزین در اسناد رسید انبار و برگشت خروج انبار فراهم می ‎باشد درصورتی که توزین از نوع خروج باشد امکان انتخاب توزین در اسناد خروج انبار و برگشت رسید انبار وجود دارد.

با انتخاب نوع توزین از نوع ورود و اعمال تیک ورود دستی امکان ورود وزن پر فراهم می باشد با ثبت وزن پر و تایید فرم وضعیت توزین تخلیه می شود.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

حال وزن خالی توزین را وارد نمایید. با ثبت وزن خالی سیستم مقدار خالص را براساس وزن خالی و پر و درصد افت محاسبه می کند و سیستم وضعیت آن را به اتمام توزین تغییر می دهد.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

امکان تهیه پرینت از بالای فرم توزین فراهم می باشد.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

در صورتی که اطلاعات توزین کامل ثبت شده باشد و وضعیت آن اتمام توزین باشد ، می توان با توجه به نوع توزین، در  فرم های رسید انبار، برگشت رسید انبار ، خروج انبار ، برگشت خروج انبار توزین ثبت شده  را انتخاب نمود. در این صورت اطلاعات مقادیر واحد اصلی یا فرعی  براساس توزین واردشده ثبت می شود و غیر قابل ویرایش می باشد.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

پس از استفاده از توزین در فرم رسید انبار، وضعیت توزین در فرم توزین و فهرست آن به خاتمه یافته تغییر خواهد کرد.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

فهرست توزین: در فهرست توزین، توزین های ثبت شده به همراه وضعیت شان نمایش داده می شود. همچنین اگر توزینی خاتمه یافته باشد؛ نوع سند ثبت شده برای آن به همراه شماره سند به کاربر نمایش داده می شود.

آخرین تغییرات سیستم تامین کنندگان و انبار از نسخه 5.1.0

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ