سپید_حساب_ویرا

تیم بازاریابی

تیم بازاریابی

فهرست مطالب

ساخت یک تیم بازاریابی دیجیتال رؤیایی کار کوچکی نیست. بالاخره، این تیم بازاریابی متشکل از ابرقهرمانان نقش بزرگی را در شکست و موفقیت کسب وکار شما بازی می کند، بنابراین، هیچ تصمیم استخدامی نباید سبک شمرده شود. تقاضا برای خدمات بازاریابی دیجیتال عالی است، اما عرضه استعداد برای برآوردن کردن این موضوع کمتر از نصف موقعیت های در دسترس در بازار شغلی امروز است.

تیم بازاریابی دیجیتال

چگونه یک تیم بازاریابی دیجیتال درجه یک را از ابتدا بسازیم؟

ساخت یک تیم بازاریابی رؤیایی کار کوچکی نیست.

بالاخره، این تیم متشکل از ابرقهرمانان نقش بزرگی را در شکست و موفقیت کسب وکار شما بازی می کند، بنابراین، هیچ تصمیم استخدامی نباید سبک شمرده شود.

تقاضا برای خدمات بازاریابی دیجیتال عالی است، اما تامین استعداد برای برآوردن کردن این موضوع کمتر از نصف موقعیت های در دسترس در بازار شغلی امروز است.

برای یافتن تیم عالی از بازاریابان دیجیتال استثنائی برای سوق دادن کسب وکار شما به جهت موفق باید یک استراتژی از خود بسازید.

در ادامه سه گام که باید برای یافتن اعضای مناسب تیم بازاریابی شما که استراتژی را اجرا خواهد کرد و شما زمان بسیاری را برای برنامه ریزی آن صرف کرده اید آورده شده است.

گام ۱: تیم بازاریابی دیجیتال ایده آل خود را تعریف کنید

قبل از شروع به استخدام نیرو، بسیار مهم است که ابتدا درک کنید که به دنبال چه چیزی هستید. درحالی که قرار نیست همه چیز را بدانید، اما باید بدانید که چه مهارتی برای موفقیت استراتژی بازاریابی شما لازم است. درحالی که بازاریابی دیجیتال عبارت گسترده ای با ورودی و خروجی های بسیار است، اما می توان آن را به چهار مؤلفه تقسیم کرد که جف آن را چهار شگفت انگیز می نامد. چهار دسته بندی عمده به شرح زیر است:

  • سئو (SEO)
  • رسانه اجتماعی
  • بازاریابی ایمیل
  • تبلیغات دیجیتال

بنابراین، زمانی که به دنبال استعدادهای جدید برای اضافه کردن به تیم خود هستید، به دنبال افرادی باشید که تجربه و دانش در این نواحی داشته باشند.

نکتهبازاریابی

به خاطر داشته باشید که منظره بازاریابی دیجیتال همه روزه در حال تغییر است و تقاضا و نیاز برای مهارت های مرسوم در حال کاهش است. بر اساس مطالعه مک کینلی بر روند استخدام بازاریابی، نیاز به مهارت های خلاقانه، همانند طراحی و نشتن کپی (copywriting) همراه با تبلیغات دیجیتال و متخصص گزینش محتوا همگی به صورت نمایی در حال رشد هستند. برای دیدن کلمات شعارگونه در بسیاری از رزومه ها آماده باشید و مطمئن باشید که نماینده ها تخصص داشته باشید و فوت وفن مطابقت را بدانند.

مراحل شکل گیری تیم

درحالی که در نهایت طراحی استراتژی بازاریابی عالی شما به این تیم بستگی دارد، اما شما ممکن است در حال حاضر تاکتیک هایی که می خواهید کسب وکار شما آن را امتحان کند در ذهن دارید. آیا بر بازاریابی محتوا تمرکز خواهید کرد؟ آنگاه باید یک نویسنده کپی خوب پیدا کنید. می خواهید واقعاً بهینه سازی سئو را به چنگ بیاورید؟ به دنبال فرد با پس زمینه قوی سئو بگردید.

دانستن این موارد از قبل منجر به یافتن بازاریابان با مهارت های اضافی خواهد شد که در مسیر سودمند باشند.

استخدام

گام ۲: اجازه بدهید مهارت های نرم بر تصمیمات استخدامی شما تأثیر بگذارند

یک گسستگی تأسف آور وجود دارد که بسیاری از استخدام کنندگان زمانی که به دنبال استعداد جدید هستند مقصر پرورش آن هستند. این اشتباه مهلک می تواند منجر به استخدام های بد، از دست رفتن سود و نرخ های برگشت بالا شود که همچنین می تواند نرخ رشد و پیشرفت را برای کل شرکت کاهش دهد.

این اشتباه مهلک؟ استخدام فقط برای مهارت های سخت است.

بررسی مهارت های سخت و توانایی فنی از روی رزومه بسیار آسان است، چون آن های کیفیت هایی هستند که هنگام ایجاد یک شغل به آسانی تعریف می شوند. اما، بدون مهارت های نرم که برای چیزهایی نظیر همکاری تیمی یا سرپرستی ضروری است، فهرست خسته کننده از تجربیات و گواهی نامه ها هیچ معنایی ندارد.

مهارتهای نرم استخدام تیم بازاریابی دیجیتال

مهارت های نرم نظیر ارتباطات، توانایی رهبری، سازمان دهی و نگرش مثبت همگی برای موفقیت حیاتی هستند. یک مطالعه ای از پیو از کارمندان صنایع مختلف در مورد مهارت هایی که اغلب در کارشان استفاده می کنند سوال پرسید. سه پاسخ بالا در میان انواع پاسخ ها مهارت های نرم بود.

صحبت در مورد یافتن نماینده ای با این مهارت های ضروری از عمل به آن آسان تر است، چون شناخت یک نفر در یک مصاحبه اولیه سخت است. با استفاده ابزارهای نرم افزاری هوش مصنوعی “هوشمند” همانند هارور این وظیفه را با شناسایی سیستماتیک مجموعه مهارت ها که شما در یک نماینده نیاز دارید کمی آسان تر می کند. هارور از یادگیری ماشین برای ارزیابی کاربران از طریق شخصیت تخصصی و ارزیابی مهارت برای مطابقت با شایسته ترین نماینده با توصیفات شغلی شما استفاده می کند. ابزار می تواند شدت تناسب هر نماینده را سنجش نماید.

البته، درحالی که مهارت های نرم به وضوح برای موفقیت ضروری است، این به هیچ وجه اهمیت مهارت های سخت را کاهش نمی دهد. بالاخره، شخصی می تواند شخصیت عالی و مهارت ارتباط استثنایی داشته باشد که دانش فنی کمی برای شغل دارد. عنصر کلیدی یافتن تعادل بین این کیفیت ها است.

 

تیم بازاریابی دیجیتال

تیم بازاریابی دیجیتال

گام ۳: برای عملیات روزمره اهمیت قائل شوید

استعدادهای با تجربه می تواند ساختار شرکتی سازمان نیافته دور را کشف کند، بنابراین باید برنامه ای قبل از آوردن یک تیم داشته باشید.

سرمایه گذاری در ابزارهای مناسب همانند نرم افزار مدیریت پروژه و سیستم های ارتباطی می تواند به معنای اختلاف بین موفقیت و شکست کمپین باشد. به ویژه هنگامی که می خواهید تیم بازاریابی دیجیتال را از نو بسازید.

مطالعات به این نتیجه رسیده اند که کسب وکارهایی که از این نوع برنامه های مدیریتی استفاده می کنند می توانند موفقیت پروژه خود را به ۸۸ درصد افزایش دهند و در واقع ۲۸ بار هزینه کمتری را نسبت به رقبای خود خرج می کنند.

اطمینان حاصل کنید که ابزاری را برای برآورده ساختن نیازهای تیم بازاریابی دیجیتال یافته اید که شامل چیزهایی ماورای فقط ابزار بازاریابی است. تیم های جدید باید یاد بگیرند که چگونه مرتبط بمانند و با یکدیگر روی پروژه ها کار کنند.

ابزار مدیریت وظیفه با تقویم به اشتراک گذاشته شده و پورتال های اختصاص می تواند این روند را آسان تر کند. دوباره، یادگیری ماشین یک کمک بزرگ است. فورکست سیستمی است که به صورت خاص برای بازاریابان دیجیتال طراحی شده است و شامل تقریباً همه مدیریت پروژه معمول و ویژگی های همکاری است که انتظار داریم، از هوش مصنوعی برای خودکار کردن رویه های خسته کننده رایج برای سرعت بخشیدن به زمان بین پروژه ها استفاده کرده است.

اگر تیم بازاریابی دیجیتال شما ابزار و سیستم مناسب برای هموار نگه داشتن همه چیز نداشته باشد، استعداد و هوش تا حد خاصی می تواند جلو برود. اگر می خواهید بهترین تیم را استخدام کنید، باید در ابتدا یک سیستم منسجم و غیر قابل تغییر داشته باشید.

منبع : business2community

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ