سپید_حساب_ویرا

حسابداری موفق از سوی حسابدار کار آفرین

حسابداری موفق

فهرست مطالب

این روزها کارآفرینی و کارآفرین بودن مشتاقان بسیار زیادی دارد و بسیار مورد توجه جوامع مختلف قرار گرفته است. به نحوی که همه ی مردم و صاحبین مشاغل به دنبال یک برنامه و پروژه ی کارآفرینی موفقی هستند تا بتوانند در کسب و کار خود به بهترین نحو ممکن خود را نشان دهند. کارآفرین بودن یک عمل و اقدام بسیار مهمی است که می تواند سبب رشد و تعالی یک فرد یا یک سازمان باشد و در واقع یک فرایندی است که از طریق آن می توان فرصت های شغلی و اقتصادی را بهتر شناخته و به وسیله آن، کسب و کاری جدید و درآمد زا را به راه انداخت.

اهمیت کارآفرینی در جامعه

می توان گفت کارآفرینی در جامعه به عنوان یک محرک اصلی برای ایجاد یک شغل معرفی شده است و نقش بسیار مهم و بسزایی را در جامعه و در میان مردم ایفا می کند و هم چنین باعث رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته افراد جامعه شد و موجب می شود تا افراد جامعه با استفاده از آن به انواع موفقیت های فردی و مالی و شغلی دست پیدا کند.

از جمله مواردی که اهمیت کارآفرینی در جامعه را پررنگ می کند شامل:

  1. اشتغال زایی
  2. انتقال فناوری
  3. ایجاد خلاقیت و نوآوری در کسب و کار
  4. تشویق و ترغیب سرمایه گذاران
  5. شناخت و ایجاد بازارهای جدید
  6. کاهش هزینه ها و جلوگیری از اتلاف منابع …

کارآفرین کیست؟

به فردی که انواع فرصت های شغلی را شناسایی کرده و با قدرت ریسک پذیری بالا و همچنین با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارد، خود را در جهت مسیر فرصت های شغلی حرکت کرده و موجب ایجاد تحولات اجتماعی و اقتصادی در جامعه شود را کار آفرین می گویند. در واقع می توان کارآفرین را این گونه معرفی کرد: هر فردی که از خلاقیت های بالایی برخوردار باشد و بتواند برای هرگونه مشکلاتی که برای خود و اجتماع به وجود آید راه کاری ارائه کند و با روحیه ی خطر پذیری بالایی بتواند به دنبال فرصت های شغلی جدیدی باشد یک کارآفرین شناخته می شود.

اهمیت حسابداری و نقش آن

همه ی ما از اهمیت علم و دانش حسابداری آگاهی کامل داریم و با توجه به این که هر روز دنیای تازه ای روبه فعالیت های اقتصادی گشوده می شود، هر شغل و کسب و کاری به شیوه ای نیازمند دانش حسابداری می باشد. بنابراین در تمامی بخش های مختلف جامعه، دانش حسابداری نقشی پر رنگ و اساسی را ایفا می کند. همچنین این دانش مهم، دارای حساسیت های ریز و مهمی است که باید تمامی آن ها با دقت بسیار بالایی انجام شوند. بنابراین اهمیت این دانش مهم تا حدی است که به عنوان فراهم کننده اطلاعات مالی معرفی شده و با استفاده از استانداردهایی که دارد ارتباط افراد و موسسات و شرکت ها را با یک دیگر محکم تر کرده و پیوند های مالی را در میان آن ها ایجاد می نماید.

حسابدار کار آفرین کیست؟

با توجه به اهمیت و نقش حسابداری در جوامع امروزی، کمتر کسی وجود دارد که حتی به هنگام حساب و کتاب مخارج منزل و محیط کار خود به انجام کارهای حسابداری هر چند جزئی نپرداخته باشد. بنابراین می توان گفت که دانش حسابداری و کارآفرینی با هم رابطه تنگاتنگی دارند و یک حسابدار موفق باید یک کارآفرین موفق نیز باشد. زیرا در روند یک کارآفرینی موفق باید تمامی حساب ها و نحوه ی پرداخت آن ها با یک مدیریت موفق و هم چنین یک سری روش های حسابداری قوی و سنجیده انجام شود تا هیچ گونه مشکلی به وجود نیاید.

حسابداری موفق از سوی حسابدار کار آفرین

معمولا تمامی شرکت ها و سازمان های اداری برای انجام محاسبات مالی خودبه یک حسابدار نیازمند هستند تا با داشتن ویژگی های تخصصی که دارد، با مهارت های بسیار بالایی بتواند مدیریت مالی یک شرکت را برعهده گرفته و با قدرت بالایی به تجزیه و تحلیل دقیق محاسبات مالی بپردازد. بنابراین یک حسابدار کار آفرین لازم است تا بتواند تمامی این ویژگی های بارز را در خود داشته باشد. چرا که یک حسابدار معمولی و فاقد توانایی های لازم ممکن است به هنگام انجام امورات مالی یک شرکت با اشتباهات کوچک و بزرگی مواجه شده و نه تنها نمی تواند شرکت را در رسیدن به اهداف یاری رساند بلکه ممکن است منجر به سقوط و نابودی شرکت نیز شود.

ویژگی های یک حسابدار کارآفرین

از جمله ویژگی های بارز و مبرهن یک حسابدار کارآفرین:

  • داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط
  • تمرکز کامل بر یک یا دو شاخه اصلی حسابداری و آشنایی کلی با انواع حسابداری
  • آشنایی کامل به فناوری اطلاعات و انواع نرم افزار های حسابداری
  • قدرت بالایی تجزیه و تحلیل اطلاعات و محاسبه دقیق سود و زیان شرکت
  • آشنایی کامل با حسابداری حقوق و دستمزد، قوانین کار و روش محاسبه حقوق پرسنل
  • تسلط کامل به قوانین مالیاتی
  • ارائه راه کارهایی برای کاهش هزینه ها و افزایش سود شرکت
  • داشتن روابط عمومی بالا و فن سخنوری
  • داشتن دقت بسیار بالا در کار
  • راز داری کامل در مورد اطلاعات مالی شرکت
  • داشتن اعتماد متقابل صاحبین مشاغل و حسابدار به یک دیگر

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ