سپید_حساب_ویرا

سیستم های ERP

فهرست مطالب

سیستم های ERP

20188

یک سیستم ERP از اجزای سخت افزاری و نرم افزاری متعددی برای دست یابی به این مجموعه عظیم اطلاعات استفاده می کند. یک عامل کلیدی در بیشتر سیستم های (ERP) استفاده از پایگاه دادهٔ واحد به منظور ذخیره سازی داده برای واحدهای (Modules) مختلف سیستم است.

سیستم های ERP بر حسب نوع، تلاش می کنند که همهٔ فعالیت های یک پایگاه یا سازمان را تحت پوشش قرار دهند (صرف نظر از ساختار سازمانی). به علاوه ممکن است این نکته مورد توجه قرار گیرد که یک بستهٔ نرم افزاری عموماً به منظور فراهم اوردن کارایی در بسته ای خاص است. بسته ای که تحت پوشش دو سیستم یا بیشتر است. از نظر فنی، یک بسته نرم افزاری که فعالیت های حسابداری و صورت حساب (لیست پرداخت) را تدارک می بیند، یک بسته نرم افزاری ERP نامیده می شود. با این وجود، واژه (ERP) نوعاً برای کاربردهای بیشتر نیز به کار می رود. معرفی یک سیستم ERP به منظور جایگزین کردن دو یا چند کارکرد مستقل است، که این امر نیاز به ارتباط خارجی که قبلاً بین سیستم ها لازم بود را برطرف می سازد. همچنین مزایای دیگری را فراهم می کنند که ناشی از استاندارد سازی و نگهداشت پایین تر (یک سیستم به جای دو یا بیشتر) برای قابلیت گزارش دهی آسان تر (مانند این همه داده ها که نوعاً در یک پایگاه داده نگهداری شود) نمونه هایی برای سیستم ERP شامل می شود: تولید، ملزومات، واحد مالی، مدیریت روابط مشتری(CRM)، منابع انسانی ومدیریت انبارداری.

با توجهی عمیق تر به سیستم های ERP، یک عامل کلیدی جمع اوری داده از همهٔ بخش های یک سازمان است. برای عملی شدن آن، یک سیستم ERP نوعأ بر پایهٔ یک پایگاه داده خاص همراه با چندین واحد نرم افزاری است که عملکردهای مختلف یک سازمان را پوشش می دهد.برخی سازمان ها – نوعأ آنهایی که دارای مهارت های کافی IT برای ساخت محصولات نرم افزاری متعددی هستند- اجزای اجرایی یک سیستم ERP را انتخاب و ارتباط خارجی با دیگر سیستم ها را توسعه می دهند.

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ