سپید_حساب_ویرا

کِوین و مایک

کِوین و مایک

فهرست مطالب

کِوین و مایک 2 موسس اینستاگرام حدودا ۳۰ ساله بودند که پیشنهاد خریدی از فیسبوک دریافت کردند. با انجام شدن این خرید و پولی که نصیب شان شد در همان سن کم به ثروت زیادی رسیدند. کوین سیستروم که ۲۹ سال داشت حدود ۴۰۰ میلیون دلار و مایک کریگر که در دانشگاه استنفورد با او آشنا و همراه شده بود ۱۰۰ میلیون دلار به دست آورد.

محبوبیت امروزی شبکه ی اجتماعی اینستاگرام بر کسی پوشیده نیست. از افراد سرشناس تا کسب و کار های متنوع، همه برای نمایش داشته هایشان از اینستاگرام استفاده می کنند. اما چه شد که این دو جوان دانشجو به ایجاد یک شبکه ی اجتماعی با محوریت عکس رسیدند. در ادامه بادیجی کالا مگ باشید.

«کوین سیستروم» (Kevin Systrom) در ماساچوست آمریکا دنیا آمد. او از دانشگاه استنفورد در رشته ی مهندسی و علم مدیریت (چیزی شبیه مهندسی صنایع در ایران) لیسانس گرفت. در طول زندگی تجاری کوتاهش در شکل گیری نام های بزرگی شرکت داشت. اولینش Odeo بود که حالا آن را با نام توییتر می شناسیم.

دو سال را هم در گوگل گذراند و آن طور که خودش می گوید بیشتر روی جی میل (سرویس ایمیل گوگل) و  گوگل ریدر کار کرد.

اما شریکش «مایک کریگر» (Mike Krieger) متولد سائو پائولو، بزرگ ترین شهر برزیل است. مایک در سال ۲۰۰۴ برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه استنفورد، به آمریکا مهاجرت کرد. کارآموزی خود را در شرکت معظم مایکروسافت گذراند و همان جا با نحوه ی کسب و کار در دنیای فناوری آشنا شد.

کریگر پایان نامه ی کارشناسی ارشد خود را به این اختصاص داد که چگونه رابط های کاربری می توانند همکاری در سطحی گسترده را بهبود دهند. او بعد از فارغ التحصیلی یک سال و نیمی به عنوان طراح تجربه ی کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) در شرکت Meebo که در زمینه ی پیام رسان های فوری فعالیت می کرد مشغول بود.

اینستاگرام

«کوین سیستروم» و «مایک کریگر»، دو موسس اینستاگرام، ایده ی اپلیکیشن شان را ازدوربین های ظهور فوری عکس گرفتند. دوربین های شرکت «پولاروید» (Polaroid) از جمله پیشگامان این صنعت بود و آن ها سادگی و سهولت استفاده را از محصولات این شرکت الهام گرفتند. اپلیکیشن اینستاگرام ابتدا در سال ۲۰۱۰ و تنها برای  آیفون عرضه شد.

دوربین های پولاروید دسترسی گسترده و فوری به عکس ها را برای مصرف کنندگانی فراهم می کردند که نمی خواستند ساعت ها یا حتی روزها منتظر دریافت آن ها بمانند. عکس های دوربین های فوری همیشه مربعی بود و رنگ و لعاب خاصی داشتند. این عکس ها الهام بخش فیلترهایی شدند که امروزه در اپلیکیشن اینستاگرام می بینیم.

البته دو خالق اینستاگرام، اوایل روی ایده ی دیگری هم کار کردند ولی درنهایت ترجیح دادند با پیچیده کردن از لذت سادگی کار با اپلیکیشن کم نکنند.

کوین سیستورم معتقد است آن ها نحوه ی ارتباط و هم رسانی (Share) در دنیا را تغییر و پیشرفت داده اند. از همان آغاز، هدف موسسان اینستاگرام این بود که اپلیکیشن شان به خوبی با دیگر شبکه های اجتماعی کار کند و فیسبوک مالک کنونی آن هم مستثنی نبود.

founders

دو بنیان گذار اینستاگرام در سال ۲۰۱۲، هنگام دریافت جایزه ی Webby Awards

ظرف چند ساعت آغازین انتشار اپلیکیشن، اینستاگرام بیش از ده هزار بار دانلود شد. طی یک هفته این عدد به ۲۰۰ هزار دانلود رسید. وقتی هدف، سرعت در انتشار باشد زمان آپلود اهمیت پیدا می کند. راز آپلود سریع اینستاگرام این است که تصاویر را با رزولوشن کامل بارگذاری نمی کند؛ یعنی مثلا یک عکس ۳ مگاپیکسلی را با حجم ۶۰ کیلوبایت روی صفحه قرار می دهد.

زیرمجموعه ای مستقل از فیسبوک

رشد اینستاگرام از زمان راه اندازی تاکنون بی وقفه ادامه داشته تا جایی که امروز بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه میلیون ها عکس را به اشتراک می گذارند. این رشد فزاینده، علاوه بر ایده و تلاش های دو موسس اینستاگرام مرهون آینده نگری خالق فیسبوک، مارک زاکربرگ است که به جز تصاحب به موقع رقیب، امکان گسترش مستقل آن را هم فراهم آورد.

کوین سیستورم و مایک کریگر، ترند آینده را درست حدس زده بودند و گرنه جلب ۱۳ میلیون کاربر تنها در ۱۳ ماه میسر نبود. سیستورم در یکی از مصاحبه هایش با اشاره به این موضوع می گوید: «هر روز بیش از ۱۰۰ میلیون عکس روی فیسبوک گذاشته می شود.

بیش از ۳٫۵ میلیارد تلفن همراه مجهز به دوربین وجود دارد (هردو آمار مربوط به ۲۰۱۲ میلادی).» وقتی هردوی این ها را کنار اشتیاق ذاتی بشر برای خودنمایی بگذارید (ولو این که خلاف نظر نویسنده ی مشهور مجله ی نیویورکر مبنی بر به سر رسیدن دوران شیفتگی مردم نسبت به دوربین باشد)، نتیجه و هدف مشخص می شود.

در حال حاضر کوین سیستورم و مایک کریگر به هدایت مجموعه ی اینستاگرام مشغول اند و با همان تفکیک وظایفی که از ابتدا تعریف کرده بودند کار می کنند. به نظر شما این علاقه به اشتراک گذاری عکس و ویدیو تا کجا ادامه پیدا می کند و آیا در نقطه ای افول می کند؟ روزانه چقدر از وقت خود را صرف نگاه کردن تصاویر دیگران می کنید؟

شما می توانید اینستاگرام ویرا تیم را دنبال کنید…

www.instagram.com/sepidar_system_dasht

photo ۲۰۱۸ ۰۶ ۰۳ ۱۵ ۴۸ ۳۵

منبع : سایت دیجی کالا

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ