سپید_حساب_ویرا

Linkedin

Linkedin

فهرست مطالب

لینکدین یا Linkedin یک شبکه اجتماعی تجاری است که در ماه مه ۲۰۰۳ شروع به کار کرد. البته این شبکه کمی با سایر شبکه های اجتماعی متفاوت است و اگر مبنای سرویسی مثل فیس بوک قرار دادن پست های مختلف و کامنت گذاری و لایک کردن آن ها باشد در لینکدین فضا رسمی تر است و بیشتر فعالیت های تجاری در آن صورت می گیرد. بدین شکل که از طریق آن می توانید یک پروفایل برای خود ایجاد کنید و توانایی ها و تجارب کاری خود را در آن درج نمایید. بعد باید به جستوجو در میان موقعیت های شغلی که برای شما وجود دارد بپردازید و شغلی را که با مشخصات شما همسانی دارد انتخاب و روزمه خود را ارسال کنید تا مراحل استخدامی شما صورت گیرد. علاوه بر این شما می توانید از طریق این شبکه اجتماعی کارمندانی را نیز برای خود بیابید که با بررسی رزومه های ارسال شده افراد مورد نظر خود را پیدا و با آن ها همکاری کنید.

بررسی لینکدین

حال در این مقاله از آی تی رسان تصمیم داریم این شبکه اجتماعی را مورد بررسی و البته آموزش قرار دهیم. پس اگر شما نیز جویا شغل هستید و یا می خواهید که کارمندانی برای خود بیابید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

برای استفاده از لینکدین شما می توانید هم از طریق کامپیوتر و با کمک وب سایت آن وارد عمل شوید و هم می توانید اپلیکیشن آن را بر روی اسمارت فون و یا تبلت تان نصب کرده و وارد عمل شوید.

 

بعد از این که برنامه را دانلود و نصب کردید، صفحه ای در مقابل شما نمایش داده خواهد شد که برای ورود کاربران در نظر گرفته شده است و افراد از طریق آن می توانند یک حساب کاربری ایجاد کنند و یا با کمک حساب کاربری قبلی خود وارد سیستم شوند. اگر شما برای اولین بار است که وارد لینکدین می شوید و هیچ حسابی در آن ندارید می بایست دکمه Join now را لمس کنید.

Screenshot_2015-07-08-13-15-40

با انجام این کار شما از طریق مرورگر گوشی خود به وب سایت لینکدین منتقل خواهید شد تا اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید و عضو این شبکه اجتماعی شوید. بعد از تایید ایمیل ارسال شده و کار های این چنینی شما می بایست توانایی ها و کار هایی را که انجام داده اید را وارد سیستم کنید. (از این اطلاعات به عنوان رزومه شما استفاده خواهد شد و البته امکان ویرایش آن ها در زمان های دیگر نیز وجود دارد)

Screenshot_2015-07-08-13-17-17

بعد از اینکه مراحل ثبت نام شما به اتمام رسید می بایست وارد سیستم شوید. (از طریق اپلیکیشن) حال در صفحه اول از شما اجازه همگام سازی مخاطبین تلفن همراهتان توسط سرویس لینکدین خواسته خواهد شد و با تایید آن می توانید دوستان خود را ساده تر بیابید.

Screenshot_2015-07-08-13-23-45

در اولین صفحه لیستی از افرادی وجود دارد که لینکدین احتمال می دهد که آن ها را بشناسید. شما می توانید در صورتی که افراد پیشنهاد شده را می شناسید با لمس دکمه آبی رنگ در کنار آن ها دعوت نامه ای را مبنی بر دوستی ارسال کنید. در بخش پایین آن صفحه نیز کار ها و موقعیت های شغلی وجود دارد که لینکدین به شما بر اساس توانایی ها و… پیشنهاد می دهد (در ادامه با این بخش بیشتر آشنا خواهیم شد).

Screenshot_2015-07-08-14-36-37[1]

اکنون منو برنامه را با کشیدن انگشت خود از سمت چپ به راست اجرا کنید. اولین گزینه People You May Know نام دارد و از طریق آن می توانید برای افراد مختلفی که لینکدین به شما پیشنهاد می دهد دعوت نامه دوستی ارسال کنید.

Screenshot_2015-07-08-13-26-41

گزینه دوم در آن منو، Connections نامیده می شود. در این بخش کلیه افرادی که دوستی شما را پذیرفته اند و یا با آن ها از طریق ارسال و تایید درخواست دوستی در ارتباط هستید نمایش داده می شوند و از این طریق می توانید به آن ها پیام بفرستید و… .

این رو هم بخون:

چگونه از حملات فیشینگ در لینکدین جلوگیری کنیم؟

Screenshot_2015-07-08-13-27-45

گزینه سوم که در واقع Jobs نامیده می شود اصلی ترین بخش لینکدین است و در واقع شاید هدف از تاسیس این شبکه اجتماعی به پیدا کردن شغل و کارمندان مختلف باز گردد که آن از طریق بخش مذکور صورت می گیرد. از این بخش شما می توانید شغل هایی که برای تان مناسب است را بیابید و یا به جستجو شغل های دیگر در کشور های مختلف و یا حتی ایران بپردازید.

از طریق منو Pulse نیز شما می توانید اخبار و مطالب این چنینی را که اغلب در حوزه تجارت هستند مطالعه کنید.

Screenshot_2015-07-08-13-26-04

اکنون زمان آن فرا رسیده است که رزومه خود را تکمیل کنید، برای این منظور وارد حساب کاربری خود شوید (از طریق منو و لمس کردن حساب کاربری) و گزینه Edit profile را لمس نماید. حال می توانید به ویرایش و یا تکمیل اطلاعات رزومه خود بپردازید.

Screenshot_2015-07-08-13-50-32

بعد از تکمیل رزومه می بایست آن را به شرکتی که می خواهید در آن کار کنید ارسال نمایید. بدین منظور موقعیت شغلی مورد نظر خود را بیابید و با وارد شدن به آن گزینه Apply را بزنید.

Screenshot_2015-07-08-13-27-40

اکنون رزومه شما نمایش داده خواهد شد، در بخش بالایی صفحه گزینه NEXT را لمس کنید.

Screenshot_2015-07-08-13-50-32

در صفحه بعد با لمس کردن گزینه Submit در بالا صفحه، اطلاعات شما برای درخواست کننده همکاری ارسال خواهد شد و وی پس از بررسی رزومه با شما از طریق روش های مختلف در ارتباط خواهد بود.

Screenshot_2015-07-08-13-51-1423

منو Companies به شما این امکان را خواهد داد که فعالیت های استخدامی و همکاری یک یا چند کمپانی خاص را دنبال کنید و در صورتی که یک درخواست همکاری داشتند آن را سریعا مشاهده نمایید.

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ