سپید_حساب_ویرا

بازار کار MBA

بازار کار MBA

فهرست مطالب

با گذراندن دوره MBA فصلی نو در کسب و کار، درآمد و توانایی های مدیریتی تان آغاز خواهد شد. در این مطلب بیشتر درباره موقعیت های شغلی که در بازار کسب و کار در انتظار دانش آموختگان دوره MBA است، برایتان گفته ایم.

طبق تحقیقی که توسط دانشگاه آکسفورد انجام شده، MBA یکی از مهم ترین و درآمدزاترین رشته های تحصیلی جهان است. کسانی که MBA می خوانند موقعیت‎های شغلی متنوعی را تجربه می کنند و می توانند به درآمدی بالاتر از هم سن و سالان و یا کسانی که تحصیلات مشابه ای دارند، برسند. در این مطلب وبلاگ حسابداران خبره، بیشتر درباره مزایا و موقعیت‎های شغلی گوناگونی که در مسیر دانش آموختگان دوره‎های MBA قرار دارد، بخوانید.

چرا MBA بخوانیم؟

پیش از آنکه درباره موقعیت های شغلی MBA بدانیم، لازم است از خودمان بپرسیم چرا باید MBA بخوانیم؟ یک ضرب المثل قدیمی می گوید اگر از رسیدن صبح شنبه خشنود نمی شوی، باید شغلت را تغییر دهی! شاید این جمله بدیهی به نظر برسد اما همین یک جمله واقعیت زندگی بسیاری از افراد را نشان می دهد. کسانی که سال ها در یک سمت باقی مانده اند، جایگاهشان را دوست نداشته اند و یا نتوانسته اند کسب و کارشان را به شیوه ای که لایقش بودند، ارتقا دهند.
در تمام جهان گذراندن دوره های مدیریت کسب و کار و یا MBA به کسانی توصیه می شود که با مشکلاتی از قبیل آنچه به آن اشاره شد، دست و پنجه نرم می کنند و یا می خواهند پیش از آنکه دیر شود، زندگی و کسب و کارشان را متحول کنند.
گذراندن دوره های MBA می تواند نقش مهمی در تغییر و بهبود کسب و کار، ارتقا جایگاه شغلی، ارتباط با افراد، فروش محصولات، ورود به شرکت‎های بزرگ جهان و ارتباط با سازمان ها داشته باشد.

بازار کار رشته MBA

گذراندن دوره‎های MBA می تواند دریچه هایی نو را در دنیای کسب و کار به رویتان باز کند. در ادامه از پنج موقعیت شغلی که با خواندن MBA می توانید برای تصدی آنها نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان درخواست بدهید، گفته ایم.

  • مدیر بازاریابی
    در هر شرکت و سازمانی حضور مدیران بازاریابی که دانش MBA دارند، می تواند معادلات جاری را تغییر دهد. گرایش های گوناگون MBA این فرصت را به مدیران بازاریابی می دهد تا مزایای رقابتی گوناگون را کشف کنند، بتوانند بازارهای سودمند را بشناسند و اهداف سازمان را در مسیر درستی پیش ببرند. استخدام مدیر بازاریابی در شرایط کسب و کارهای کنونی، بازار خوبی دارد و مدیران ارشد سازمان ها ترجیح می دهند با استخدام مدیر بازاریابی که MBA خوانده، سازمان و کسب و کارشان را به شرایط ایده آل برسانند.
  • مدیر فناوری اطلاعات و IT
    برخی از کسانی که در رشته های مهندسی تحصیل کرده اند، ممکن است برنامه نویس، طراح سایت و یا مهندس کامپیوتر خوبی باشند اما دانش مدیریتی لازم را ندارند. تا سال ها عدم تسلط به دانش های مدیریتی عامل مهم شکست بهترین شرکت های مهندسی بود تا اینکه MBA به کمک این بخش آمد. حالا مهندس هایی که به دانش MBA مسلط شده اند می دانند چه تفاوت هایی بین آنها و فردی است که تنها در یک رشته مهندسی تحصیل کرده است. شما با شرکت در دوره های MBA مرکز آموزشی حسابداران خبره، نه تنها در این سمت بلکه در محیط ها و پست‎های بسیار جذاب دیگری نیز می توانید مشغول به کار شوید.
  • مدیر فروش
    آمارها نشان می ‎دهد که درآمدزایی MBA برای کسانی که دوست دارند در جایگاه مدیر فروش فعالیت کنند، در شرایط خوبی قرار دارد و این شرایط نیز رو به پیشرفت است. مدیر فروش باید بتواند به درستی داده های گوناگون را تحلیل کند، مدیریت نحوه توزیع محصولات را بداند، استراتژی های فروش را تعیین کند و در نهایت هدایت تیم های فروش را بر عهده بگیرد. یک دانش آموخته دوره MBA با آنچه در طی دوره اش گذارانده می تواند تمام این وظایف را به بهترین شکل انجام دهد. در سال های اخیر شرکت های بزرگی چون ماکروسافت، برای داشتن تیم فروشی که MBA بداند تلاش می کنند و برای آن بسیار ارزش قائلند. با گذراندن دوره های MBA در مرکز آموزش حسابداران خبره، مسلط به دانشی بسیار پردرآمد و با کارایی فراوان خواهید شد.

مدیران فروش

مدیریت فروش، یکی از مشاغل بازار کار دانش آموختگان MBA است.

  • مدیریت مجموعه‎های خدمات بهداشتی
    یکی از جالب ترین بازارهای کار برای دانش آموختگان دوره های MBA، مدیریت مجموعه هایی است که در زمینه ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی فعالیت می کنند. آمارها بیان می کند که هر چه جامعه ای به سمت پیشرفت می رود، نیاز افراد آن جامعه برای دریافت خدمات بهداشتی افزایش می یابد. از آنجا که در سرتاسر جهان پیشرفت های اجتماعی گوناگونی در جریان است به موازات آن نیاز به مجموعه های خدمات بهداشتی نیز افزایش می یابد. اداره این مجموعه ها ملزم به حضور مدیرانی خبره است که بتوانند مجموعه را به درستی هدایت کنند، به قوانین آگاهی داشته باشند، فروش و بازاریابی را بشناسند و بتوانند با بخش های گوناگون کسب و کار خود ارتباط برقرار کنند. آمارهای جهانی نشان می دهند درآمد مدیرانی که MBA خوانده اند و مدیریت مجموعه های خدمات بهداشتی را بر عهده دارند تا سال ها بعد، رو به افزایش خواهد بود.
  • مشاوره عالی
    ارائه مشاوره به سازمان ها، شرکت ها و افراد یکی از پردرآمدترین و شیرین ترین مشاغلی است که دانش آموختگان MBA می توانند در آن فعالیت کنند. مشاوران عالی می توانند به مدیران مسیر درست را نشان دهند، بحران های سازمانی را حل و فصل کنند، روابط بین کارکنان را بهبود ببخشند و سازمان ها را به سمت کسب درآمد و پیشرفت سوق بدهند. مشاورانی که MBA خوانده اند بر قوانین تجارت، کسب و کار، منابع انسانی و اصول مدیریتی آگاهند. در نتیجه بسیاری از سازمان ها و شرکت ها برای دریافت مشاوره های سودمند سراغ دانش آموختگان MBA را می گیرند و بازار کار بسیار مناسبی برای کسانی که مدیریت کسب و کار یا MBA خوانده اند، ایجاد می شود. درآمد مشاوران عالی در سرتاسر جهان بسیار بالاست و این روند تا دهه های بعد نیز ادامه خواهد یافت.

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ