جهت شنیدن فایل صوتی این مقاله بر روی دکمه پخش کلیک کنید

به فکر انجام اتصال نرم افزار حسابداری سپیدار به دشت هستید؟ همانطور که می دانیم با ایجاد مکانیسم های یکپارچه سازی بین نرم افزارهای مختلف در یک مجموعه کاری، می توان از مزایای جریان اطلاعات یکپارچه با استفاده از زمان و هزینه کمتر و همچنین اطلاعاتی مانند اطلاعات مالی مشتریان بهره گرفت و همچنین طرف های حساب، فاکتورها، پیش فاکتورها، انتقال داده ها و سایر اطلاعات از یک نرم افزار به نرم افزار دیگر را یکپارچه کرد.

در حال حاضر مجموعه هایی با شعب مختلف در مکان هایی وجود دارد که هر شعبه از نسخه متفاوتی از نرم افزار دشت استفاده می کند. معمولاً دفتر مرکزی به یک نسخه از نرم افزار سپیدار نیز مجهز است که رویدادهای فروشگاه ها را رصد می کند.

نکته ای که در بالا مطرح شد این است که اگر چه این استقلال نرم افزاری مزایایی دارد، اما هنگام در نظر گرفتن تبادل اطلاعات بین سیستم ها به دلیل عدم یکپارچگی بین سیستم ها، تضادها و اقداماتی به وجود می آید که باعث اتلاف پول و منابع انسانی است.

سپید حساب ویرا با استفاده از تجربه قبلی خود در این زمینه، امکان این ارتباط و انتقال اطلاعات بین سیستم های حسابداری را در شرایط خاص آماده کرده است و در این مقاله برای شما شرح خواهد داد.

ارتباط نرم افزار دشت با سپیدار

چگونگی ارتباط نرم افزار دشت و سپیدار

قبل از اتصال بین نرم افزار حسابداری دشت و سپیدار، داده های موجود بین این دو نرم افزار استاندارد و مغایرت های احتمالی حل شود. به منظور استانداردسازی و یکسان سازی داده ها بین نرم افزار حسابداری «سپیدار» و «دشت»، فهرست محصولات و موجودی کالا باید بین این دو نرم افزار استاندارد شود.

هر نسخه از نرم افزار سپیدار یا دشت که در شعبه یا دفتر مرکزی خود استفاده می شود یک پایگاه داده جداگانه دارد که ممکن است در صورت استفاده توسط فروشندگان یا کارمندان شما حاوی اطلاعات متفاوت، متناقض یا نادرستی باشد.

تیم تخصصی سپید حساب ویرا که اتصال نرم افزار حسابداری سپیدار به دشت را برعهده دارد، ابتدا اطلاعات هر مکان یا هر نسخه نرم افزار را پاکسازی می کند. یعنی این مچموعه با بررسی دقیق اطلاعات ثبت شده و رعایت اصول و استانداردهای حسابداری، مهندسی داده و شبکه، اطلاعات نادرست اعم از نام ها و تعاریف متفاوت یا نادرست اقلام یا حساب ها، اسناد ثبت اشتباه یا سایر اطلاعات نادرست را پیدا کرده و به اصلاح انها می پردازد.

پس از پاکسازی و استانداردسازی اطلاعات مربوط به کالا، فروش، موجودی کالا و هر مورد دیگر، نوبت به انتقال اطلاعات بین نرم افزار حسابداری دشت در شعب مختلف و نرم افزار سپیدار در دفتر مرکزی می رسد.

چرا به انتقال اطلاعات بین دشت و سپیدار نیاز داریم؟

نرم افزار دشت برای استفاده در فروشگاه طراحی شده و نیازهای پیچیده حسابداری را پوشش نمی دهد، اما نرم افزار سپیدار بر اساس اصول و استانداردهای حسابداری برای شرکت ها تهیه شده است.

انتقال اطلاعات بین دشت و سپیدار امری ضرروی برای هر کسب و کاری است. اولین مزیت اتصال نرم افزار حسابداری سپیدار به دشت، تجمیع اطلاعات مالی و دسترسی آنی مدیران کسب و کار به آمار و اطلاعات لازم است. با اتصال نرم افزار دشت و نرم افزار سپیدار، مدیران شرکت ها می توانند از آخرین وضعیت کسب و کار خود مطلع شوند و با اطمینان از برخورداری نرم افزار از اطلاعات صحیح شرکت، بهترین تصمیم را بگیرند.

از دیگر مزایای یکپارچه سازی کاهش پرسنل مورد نیاز برای تهیه گزارش و مغایرت بین فروشگاه شعبه و نرم افزار دفتر مرکزی است. در صورت عدم اتصال دو نرم افزار، اسناد حسابداری باید در هر دو سیستم ثبت شود.

کلام پایانی

اگر بعد از مطالعه این مقاله مطمئن شدید که از اتصال نرم افزار حسابداری سپیدار به دشت مزایایی را بهره مند می شوید، لطفا با مجموعه سپید حساب ویرا (نمایندگی سپیدار) تماس بگیرید تا تیم مجربی از مهندسین نرم افزار و شبکه به همراه حسابداران را در اختیار داشته باشید.