سپید_حساب_ویرا

آموزش بستن حسابهای سود و زیانی در برنامه سپیدار

صدور سند اختتامیه و افتتاحیه - تعریف حسابهای تفصیلی(تعریف مركز هزینه) - تعریف سال مالی در سپیدار

فهرست مطالب

برای شنیدن این مقاله بر روی کلید پخش کلیک کنید 👆

شرکت ها برای بستن حساب های موقت(حسابهای سود و زیان)، مانده آن را به یک حساب ترازنامه ای منتقل می کنند. این عملیات می تواند در یک یا چند مرحله انجام شود و نهایتاً مانده آن به حسابی مانند سود و زیان سال جاری بسته می شود. عملکرد سیستم در بخش بستن حساب های موقت بدین صورت است که مانده حساب هایی که در قسمت درختواره حساب ها ـ گروه نوع آن ها سود و زیانی مشخص شده ـ نشان داده و مانده این حساب ها را معکوس کرده و درسند بستن حساب ها قرار می دهد و درقسمت حساب معین مقصد حساب معینی که می خواهیم حساب های انتخاب شده به آن بسته شود انتخاب می گردد. 

مراحل بستن حسابهای سود و زیانی در سیستم سپیدار

پس از ورود به سپیدار در منوی سمت راست ، وارد قسمت حسابداری شده و در قسمت عملیات روی گزینه “بستن حسابهای سود وزیانی” کلیک کنید.
آموزش بستن حسابهای سود و زیانی در برنامه سپیدار
آموزش بستن حسابهای سود و زیانی در برنامه سپیدار
 فرمی که در اختیار شما قرار می گیرد شما می توانید اطلاعات را وارد نموده و عملیات مربوطه را انجام دهید.
آموزش بستن حسابهای سود و زیانی در برنامه سپیدار
آموزش بستن حسابهای سود و زیانی در برنامه سپیدار
 جهت صدور سند بستن حسابهای سود وزیانی ، موارد و نکات زیر را مدنظر داشته باشید :۱-در صورتیکه برای کاربر ، حقوق دسترسی بستن حسابهای سود وزیانی تعریف شده باشد، کاربرمی تواند اقدام به صدور سند بستن حسابهای سود وزیانی نماید.۲-“تاریخ سند” اجباری است. سیستم به صورت پیش فرض “تاریخ سند” را با تاریخ روز نمایش می دهد . شما می توانید با زدن کلید z3 تاریخ را خالی نموده و تاریخ را به صورت دستی وارد نمایید و یا با زدن کلید z4 “تاریخ سند” با تاریخ روز پر خواهد شد. ۳-انتخاب “معین مقصد” از سلکتور z5 اجباری است . در این قسمت باید از لیست حسابهای معین تعریف شده در قسمت “حسابداری/درختواره حسابها” ، یکی را به عنوان حساب معین مقصد انتخاب کنید.
آموزش بستن حسابهای سود و زیانی در برنامه سپیدار
آموزش بستن حسابهای سود و زیانی در برنامه سپیدار
 ۴-در صورتی که معین مقصد تفصیلی پذیر باشد ، انتخاب “تفصیلی مقصد” از سلکتور z7 اجباری است . در این قسمت باید از لیست حسابهای تفصیلی تعریف شده ، یکی را به عنوان حساب تفصیلی مقصد انتخاب کنید.۵- وارد نمودن “توضیحات سند” و همچنین در صورتی که از امکانات زبان دوم در سیستم استفاده میکنید ، وارد نمودن “توضیحات سند(۲)” اجباری است.۶-در قسمت “حسابهای قابل انتخاب” لیستی از معین های سود وزیانی که دارای مانده می باشند ، نمایش داده می شوند. z8 ۷-شما می توانید با زدن کلید “افزودن به فهرست” z9 ، به صورت تک تک و یا با زدن کلید “افزودن همه” z10 ، به صورت یکجا معین های مربوطه را به همراه تفصیلی ها به قسمت “حسابهای انتخاب شده” منتقل نمایید.z11 ۸-شما می توانید با زدن کلید “حذف از فهرست” z12 ، به صورت تک تک و یا با زدن کلید “حذف همه” z13 ، به صورت یکجا معین های مربوطه را به همراه تفصیلی ها از قسمت “حسابهای انتخاب شده” که قبلا منتقل گردیده است به قسمت “حسابهای قابل انتخاب”، برگردانید.۹- بعد از وارد نمودن اطلاعات فرم ،شما می توانید با زدن کلید z14 بالای فرم ،سند بستن حسابهای سود زیانی را صادر نمایید.۱۰-عملیات بستن حسابهای سود و زیانی می تواند در یک یا چند مرحله انجام شود.۱۱-برای حذف سند بستن حساب های سود وزیانی باید “لیست اسناد حسابداری” را باز نموده و سند را حذف نمود.

سوالات متداول

مطالب مرتبط

IFRS

IFRS چیست؟

استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS)، به مجموعه ای از استانداردهای حسابداری گفته می شودکه

ادامه مطلب »

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ