سپید_حساب_ویرا

ثبت اعلامیه بدهكار بستانكار

فهرست مطالب

اعلامیه بدهكار بستانكار چیست؟

اعلامیه بدهكار بستانكار، را می توان  سندی دانست که جهت انتقال و اصلاح مانده طرف حسابهای سیستم فروش و خرید و همچنین سایر طرف حسابها به کار می رود.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و دموی نرم افزار سپیدار کلیک نمایید.

 

 

مراحل ثبت اعلامیه بدهکار و بستانکار در نرم افزار حسابداری سپیدار

 

1- پس از ورود به سیستم در منوی عمودی ، بر روی قسمت “تامین كنندگان و انبار” كلیك كنید (تصویر1).

 

تامین كنندگان و انبار
تصویر 1 : كلیك بر روی قسمت تامین كنندگان و انبار

2- وارد قسمت تامین كنندگان و انبار شده و در قسمت عملیات روی گزینه “اعلامیه بدهكار بستانكار جدید” كلیك كنید (تصویر2).

 

اعلامیه بدهكار بستانكار جدید
تصویر 2 : كلیك بر روی گزینه “اعلامیه بدهكار بستانكار جدید” در قسمت عملیات

 

3- در صورت دستی بودن روش شماره گذاری اعلامیه بدهكار بستانكار ، “شماره” فعال بوده و شماره اعلامیه را وارد نمایید . توجه داشته باشید كه در صورت خودكار بودن روش شماره گذاری اعلامیه بدهكار بستانكار ، شماره غیر فعال خواهد بود و سیستم به صورت اتوماتیك به اعلامیه بدهكار بستانكار ذخیره شده ، شماره اختصاص خواهد داد (تصویر 3).

4- “تاریخ” اعلامیه را وارد نمایید . سیستم به صورت پیش فرض “تاریخ” را با تاریخ روز نمایش می دهد (تصویر 3).

5- گزینه “ارز” بصورت پیش فرض عنوان ارز پایه را نمایش می دهد . در صورتی كه می خواهید اعلامیه ای با ارزی به غیر از ارز پایه ثبت نمایید ، ارز نمایش داده شده را تغییر دهید (تصویر 3).

6- در صورت انتخاب هر ارزی به جز ارز پایه ، گزینه “نرخ ارز” فعال می شود . می توانید نرخ ارز را تایپ كنید یا اینكه با زدن كلید “آخرین نرخ” ، آخرین نرخ درج شده برای ارز انتخاب شده در سیستم برای آن روز را از قسمت نرخ ارز فراخوانی كنید (تصویر 3).

7- در اعلامیه بدهكار بستانكار در گزینه “شماره سند مرتبط” ، می توانید شماره سند حسابداری صادر شده برای اعلامیه بدهكار بستانكار را مشاهده كنید (تصویر 3).

8- برای اضافه كردن قلم به اعلامیه ، كلید o1 یا Ctrl+Insert را بزنید . همچنین برای حذف یك قلم می توانید از كلید o2 یا Ctrl+Delete استفاده كنید (تصویر 3).

9- در قسمت اقلام ، “نوع بدهكار” را مشخص نمایید . در این گزینه شما می توانید یكی از انواع بدهكار “تامین كننده” ، “مشتری” و “سایر” را انتخاب نمایید (تصویر 3).

10- در گزینه “كد معین بدهكار” ، حساب معینی كه باید در سند حسابداری ، در بدهكار آن درج شود را مشخص نمایید (تصویر 3).

11- در گزینه “كد تفصیل بدهكار” ، طرف حسابی كه باید در سند حسابداری ، در بدهكار آن درج شود را مشخص نمایید (تصویر 3).

12- در قسمت اقلام ، “نوع بستانكار” را مشخص نمایید . در این گزینه شما می توانید یكی از انواع بستانكار “تامین كننده” ، “مشتری” و “سایر” را انتخاب نمایید (تصویر 3).

13- در گزینه “كد معین بستانكار” ، حساب معینی كه باید در سند حسابداری ، در بستانكار آن درج شود را مشخص نمایید (تصویر 3).

14- در گزینه “كد تفصیل بستانكار” ، طرف حسابی كه باید در سند حسابداری ، در بستانكار آن درج شود را مشخص نمایید (تصویر 3).

15- در گزینه “مبلغ” ، مبلغی كه باید بین حساب ها جابجا شوند را وارد نمایید (تصویر 3).

16- در قسمت قلم اعلامیه ، در گزینه “شرح” می توانید توضیحات مربوط به اقلام را وارد نمایید (تصویر 3).

17- در صورتی كه از امكانات زبان دوم در سیستم استفاده می كنید ، در گزینه “شرح (2)” می توانید توضیحات مربوط به اقلام را به زبان دوم وارد نمایید (تصویر 3).

18- در قسمت “اطلاعات حساب بدهكار” ، عنوان معین و تفصیل انتخاب شده برای قسمت بدهكار سند در هر قلم نمایش داده می شود (تصویر 3).

19- در قسمت “اطلاعات حساب بستانكار” ، عنوان معین و تفصیل انتخاب شده برای قسمت بستانكار سند در هر قلم نمایش داده می شود (تصویر 3).

20- در بالای فرم “اعلامیه بدهكار بستانكار” ، كلید ذخیره را كلیك كنید . در صورتی كه در تنظیمات عمومی گزینه “صدور خودكار سند حسابداری برای اعلامیه بدهكار و بستانكار” فعال شده باشد ، به محض ثبت اعلامیه بدهكار بستانكار ، سند حسابداری آن نیز صادر خواهد شد (تصویر 3).

21- در صورتی كه در تنظیمات عمومی ، گزینه “صدور خودكار سند حسابداری برای اعلامیه بدهكار و بستانكار” فعال نشده باشد ، بعد از ذخیره اعلامیه ، می توانید سند حسابداری آن را به سیستم حسابداری ارسال نمایید . برای این كار در بالای فرم “اعلامیه بدهكار بستانكار” ، كلید “صدور سند حسابداری” o3 را كلیك كنید (تصویر 3).

22- برای مشاهده سند حسابداری صادر شده برای اعلامیه بدهكار بستانكار ، در بالای فرم یا لیست اعلامیه بدهكار بستانكار كلید “نمایش سند حسابداری” o4 را بزنید (تصویر 3).

23- برای حذف سند حسابداری صادر شده برای اعلامیه بدهكار بستانكار ، در بالای فرم یا لیست اعلامیه بدهكار بستانكار كلید “حذف سند حسابداری” o5 را بزنید (تصویر 3).

 

ورود اطلاعات اعلامیه بدهكار بستانكار و ذخیره
تصویر 3 : ورود اطلاعات اعلامیه بدهكار بستانكار و ذخیره آن

24- برای مشاهده لیست اعلامیه بدهكار بستانكار ، وارد قسمت تامین كنندگان و انبار شده و در قسمت فهرست ، روی گزینه “اعلامیه بدهكار بستانكار” كلیك كنید (تصویر 4).

فهرست اعلامیه بدهكار بستانكار
تصویر 4 : فهرست اعلامیه بدهكار بستانكار

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ