سپید_حساب_ویرا

انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی

انتخاب نرم افزار فروشگاهی

فهرست مطالب

 

نرم افزار حسابداری سپیدار

 

مدیریت فروشگاه از طریق چه روش هایی کارآمدتر است؟

در مورد مدیریت فروشگاه ها بسیار خوانده و شنیده ایم. تابلوهای بر روی درب فروشگاه، مشتریان را به لبخند تشویق می کند “لطفاً با لبخند وارد شوید“؛ متصدیان فروشگاه ها سعی در چیدمان اصولی فروشگاه شان دارند و به اصول چیدن قفسه ها، نظم و ترتیب و بسیاری مسائل دیگر توجه می کنند.

اما آنچیزی که در کنار همه این موارد اهمیت دارد، مدیریت مالی یک فروشگاه برای در اختیار داشتن اطلاعات حساب ها، انبارداری، سود و زیان و ذخیره منابع است. اداره هر فروشگاهی مستلزم داشتن دانش نسبی مالی در کنار تهیه یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای رونق بخشیدن به فرآیند فروش است.

 

نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت

 

ابزارهای مدیریت نقدینگی: نرم افزار فروشگاهی و ثبت فروش

هرفروشگاهی به انواعی از سیستم مدیریت نقدینگی نیاز دارد تا بتواند خریدهای خود را در سیستم فروشگاهی ثبت کند. زمانی که تصمیم به خرید کالایی می گیرید، بسیار ضروری است که اجزای یک سیستم فروشگاهی را بشناسید، مزایا و معایب بالقوه ی استفاده از انواع مختلف آن را دریابید و حتی بدانید چقدر پول در دخل خود نگه دارید.

منابع مدیریت نقدینگی شما همچنین می تواند نرم افزار فروشگاهی و سخت افزارهای انبارگردانی را شامل شود. به طورجایگزین هم می توانید از روش های ساده ای همچون استفاده از یک فرم قابل چاپ برای متعادل سازی ثبت روزانه نقدینگی خود بهره ببرید.

انتخاب سیستم مدیریت نقدینگی  

ثبت نقدینگی یکی از آیتم هایی است که خرده فروشان نمی توانند بدون آن زندگی کنند. صرف نظر از این که سیستم مدیریت نقدینگی، سنتی و الکترونیکی باشد تا یک سیستم فروشگاهی کامپیوتری مطرح، هر فروشگاه به ماشینی برای پردازش فروش خود نیاز دارد.

به منظور انتخاب صحیح یک سیستم فروشگاهی برای حرفه ی خود، شما نخست نیاز دارید اجزای مختلف سیستم ثبت نقدینگی تان را بشناسید.

نرم افزار فروشگاهی اولیه از یک کشوی پول، فیش پرینتر، مانیتور و یک دستگاه ورودی تشکیل می شوند. خرده فروشان می توانند از صفحات لمسی، صفحه کلیدهای قابل برنامه ریزی، اسکنر یا دیگر ابزارهای دستی هم برای واردکردن داده ها استفاده کنند.

نرم افزار فروشگاهی ، مبادلات اولیه مشتری را برای یک خرده فروش پردازش می کند. این فرآیند، ارائه ی توضیحات و قیمت کالا، ارزش افزوده و سایر کسورات را شامل می شود. این نرم افزارها با قابلیت های پیشرفته تر، توانایی پردازش کالاهای مرجوعی، کوپن ها، تعلیق فاکتور، ردیابی موجودی و گزارش مالی خرده فروشی را دربرمی گیرد. نرم افزارهای مذکور با سخت افزارهای موجود در سیستم مدیریت نقدینگی شما کار می کنند.

اپلیکیشن های آنلاین

روند روبه رشدی برای استفاده از نرم افزارهای آنلاین ازسوی مشاغل خرد و شرکت هایی نظیر Intuit, PayPal و Square درحال شکل گیری است.

برای مشاغلی که با یکی از این شرکت های مالی و اعتباری حساب دارند، استفاده از یک سخت افزار ارزان (رایگان) که می تواند به تلفن همراه یا تبلت متصل شود این امکان را برای آن ها فراهم می کند تا برای خریدهای خود از کارت اعتباری استفاده کنند. اطلاعات نیز می تواند به صورت دستی وارد برنامه شود تا فروش نقدی را ثبت و فیش الکترونیکی بلافاصله برای مشتری صادر شود.

 

نیازهای حرفه ی شما

در همین حال که به تمام این موارد به هنگام انتخاب سیستم های مدیریت نقدینگی برای خود توجه می کنید؛ همچنین باید نیازهای خاص حرفه ی خود را مدنظر داشته باشید. فروشنده ی یک کسب و کار در مکانی ثابت، به طورحتم نیازهای متفاوتی نسبت به فروشنده ای دارد که اغلب به نمایشگاه های تجاری سر می زند. چراکه این فرد نیازمند یک سیستم فروشگاهی برای تلفن همراه خود است.

برای نمونه، اگر فقط پشت گیشه ی یک فروشگاه کار می کنید و همه ی مشتریان به شما مراجعه می کنند، یک سیستم فروشگاهی رومیزی را ترجیح می دهید این درحالی است که اگر به دلیل حرفه تان زیاد جابه جا می شوید و مرتب به مشتریان خود مراجعه می کنید، به طور حتم، یک سیستم نصب شده بر روی تلفن و یا تبلت را برمی گزینید.

چقدرپول باید در سیستم ثبت نگاه دارید؟   

حداقل موجودی، موضوعی است که همواره باید به هنگام برنامه ریزی برای حرفه و در مرحله ی طراحی و ایجاد پروسه ی داخلی مربوط به آن موردتوجه قرارگیرد.

میزان نقدینگی که یک خرده فروش باید در دسترس داشته باشد، بر حسب حجم فروش، توانایی نگه داری آن با خیالی راحت و نیز انواع پرداخت مشتریان، متفاوت است. به دلایل امنیتی، شما هرگز نباید بیش ازآنچه نیازدارید، پول در دسترس داشته باشید.

نرم افزار فروشگاهی دشت همکاران سیستم

نرم افزار فروشگاهی دشت محصولی دیگر از گروه شرکت های همکاران سیستم است. این محصول در جهت مدیریت فرآیندهای مالی فروشگاه ها طراحی شده و تا به امروز توانسته بخش قابل توجهی از اصناف را تحت پوشش خود قرار دهد.

چگونه بهترین نرم افزار فروشگاهی و ثبت فروش را انتخاب کنیم؟

امکانات بسته عمومی دشت عبارت است از:

  • امکان ورود اطلاعات اولیه متناسب با صنف
  • امکان تعریف نامحدود انبار و کالا
  • امکان گروهبندی کالا و خدمات
  • امکان تعریف شرکا و تعیین میزان سود هر شریک بر اساس عملکرد فروشگاه
  • صدور انواع فاکتور (فروش، خرید، برگشت از فروش، برگشت از خرید، مصرف ضایعات، پیش فاکتور، خروج و ورود اموال فروشگاه)
  • امکان تعریف تخفیف های زمانی
  • امکان تهیه گزارش موجودی به تفکیک کالا
  • امکان اصلاح موجودی کالاها به کمک فرم انبارگردانی

برای دریافت دمو رایگان نرم افزار دشت همکاران سیستم اینجا را کلیک کنید و یا با شماره 88449244-021 تماس حاصل فرمائید.

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ