آموزش بستن حسابهای سود و زیانی در برنامه سپیدار

صدور سند اختتامیه و افتتاحیه - تعریف حسابهای تفصیلی(تعریف مركز هزینه) - تعریف سال مالی در سپیدار

فهرست مطالب

برای شنیدن این مقاله بر روی کلید پخش کلیک کنید 👆

شرکت ها برای بستن حساب های موقت(حسابهای سود و زیان)، مانده آن را به یک حساب ترازنامه ای منتقل می کنند. این عملیات می تواند در یک یا چند مرحله انجام شود و نهایتاً مانده آن به حسابی مانند سود و زیان سال جاری بسته می شود. عملکرد سیستم در بخش بستن حساب های موقت بدین صورت است که مانده حساب هایی که در قسمت درختواره حساب ها ـ گروه نوع آن ها سود و زیانی مشخص شده ـ نشان داده و مانده این حساب ها را معکوس کرده و درسند بستن حساب ها قرار می دهد و درقسمت حساب معین مقصد حساب معینی که می خواهیم حساب های انتخاب شده به آن بسته شود انتخاب می گردد. 

مراحل بستن حسابهای سود و زیانی در سیستم سپیدار

پس از ورود به سپیدار در منوی سمت راست ، وارد قسمت حسابداری شده و در قسمت عملیات روی گزینه “بستن حسابهای سود وزیانی” کلیک کنید.
آموزش بستن حسابهای سود و زیانی در برنامه سپیدار
آموزش بستن حسابهای سود و زیانی در برنامه سپیدار
 فرمی که در اختیار شما قرار می گیرد شما می توانید اطلاعات را وارد نموده و عملیات مربوطه را انجام دهید.
آموزش بستن حسابهای سود و زیانی در برنامه سپیدار
آموزش بستن حسابهای سود و زیانی در برنامه سپیدار
 جهت صدور سند بستن حسابهای سود وزیانی ، موارد و نکات زیر را مدنظر داشته باشید :۱-در صورتیکه برای کاربر ، حقوق دسترسی بستن حسابهای سود وزیانی تعریف شده باشد، کاربرمی تواند اقدام به صدور سند بستن حسابهای سود وزیانی نماید.۲-“تاریخ سند” اجباری است. سیستم به صورت پیش فرض “تاریخ سند” را با تاریخ روز نمایش می دهد . شما می توانید با زدن کلید z3 تاریخ را خالی نموده و تاریخ را به صورت دستی وارد نمایید و یا با زدن کلید z4 “تاریخ سند” با تاریخ روز پر خواهد شد. ۳-انتخاب “معین مقصد” از سلکتور z5 اجباری است . در این قسمت باید از لیست حسابهای معین تعریف شده در قسمت “حسابداری/درختواره حسابها” ، یکی را به عنوان حساب معین مقصد انتخاب کنید.
آموزش بستن حسابهای سود و زیانی در برنامه سپیدار
آموزش بستن حسابهای سود و زیانی در برنامه سپیدار
 ۴-در صورتی که معین مقصد تفصیلی پذیر باشد ، انتخاب “تفصیلی مقصد” از سلکتور z7 اجباری است . در این قسمت باید از لیست حسابهای تفصیلی تعریف شده ، یکی را به عنوان حساب تفصیلی مقصد انتخاب کنید.۵- وارد نمودن “توضیحات سند” و همچنین در صورتی که از امکانات زبان دوم در سیستم استفاده میکنید ، وارد نمودن “توضیحات سند(۲)” اجباری است.۶-در قسمت “حسابهای قابل انتخاب” لیستی از معین های سود وزیانی که دارای مانده می باشند ، نمایش داده می شوند. z8 ۷-شما می توانید با زدن کلید “افزودن به فهرست” z9 ، به صورت تک تک و یا با زدن کلید “افزودن همه” z10 ، به صورت یکجا معین های مربوطه را به همراه تفصیلی ها به قسمت “حسابهای انتخاب شده” منتقل نمایید.z11 ۸-شما می توانید با زدن کلید “حذف از فهرست” z12 ، به صورت تک تک و یا با زدن کلید “حذف همه” z13 ، به صورت یکجا معین های مربوطه را به همراه تفصیلی ها از قسمت “حسابهای انتخاب شده” که قبلا منتقل گردیده است به قسمت “حسابهای قابل انتخاب”، برگردانید.۹- بعد از وارد نمودن اطلاعات فرم ،شما می توانید با زدن کلید z14 بالای فرم ،سند بستن حسابهای سود زیانی را صادر نمایید.۱۰-عملیات بستن حسابهای سود و زیانی می تواند در یک یا چند مرحله انجام شود.۱۱-برای حذف سند بستن حساب های سود وزیانی باید “لیست اسناد حسابداری” را باز نموده و سند را حذف نمود.

سوالات متداول

مطالب مرتبط

IFRS

IFRS چیست؟

استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS)، به مجموعه ای از استانداردهای حسابداری گفته می شودکه توسط هیات استانداردهای حسابداری بین المللی(IASB) تدوین شده اند. هدف

ادامه مطلب »

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
question