فهرست مطالب

تنظیمات بیمه تامین اجتماعی در برنامه حسابداری سپیدار

پس از ورود به تنظیمات حقوق و دستمزد ، روی صفحه “بیمه تامین اجتماعی” کلیک کنید و در پنجره ای که در اختیار شما قرار میگیرد ، اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

تنظیمات بیمه تامین اجتماعی در برنامه حسابداری سپیدار

جهت ورود اطلاعات ، موارد و نکات زیر را مدنظر داشته باشید :

۱- “سقف بیمه روزانه” مبلغی است که توسط سازمان تامین اجتماعی در ابتدای هر سال اعلام میشود . باید ار زمان تغییر سقف بیمه ، عدد مورد نظر را در این قسمت وارد کنید . دقت داشته باشید که این عدد باید مبلغ سقف روزانه باشد .

۲- “نرخ بیمه سهم کارمند” درصدی از درآمد مشمول بیمه است که از کارمند به عنوان حق بیمه تامین اجتماعی کسر شود . بر اساس قانون فعلی ، این نرخ ۷ (۷ درصد) است .

۳- “نرخ بیمه سهم کارفرما” درصدی از درآمد مشمول بیمه است که باید توسط کارفرما به عنوان حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما پرداخت شود . بر اساس قانون فعلی ، این نرخ ۲۰ (۲۰ درصد) است .

۴- “نرخ بیمه بیکاری” درصدی از درآمد مشمول بیمه است که باید توسط کارفرما به عنوان حق بیمه بیکاری پرداخت شود . بر اساس قانون فعلی ، این نرخ ۳ (۳ درصد) است .

۵- “نرخ بیمه مشاعل سخت” درصدی از درآمد مشمول بیمه است که باید توسط کارفرما به عنوان حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور پرداخت شود . بر اساس قانون فعلی ، این نرخ ۴ (۴ درصد) است .

۶- “حساب معین هزینه بیمه تامین اجتماعی” حساب معینی است که هنگام صدور سند حسابداری حقوق ، مبالغ عوامل حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما ، حق بیمه بیکاری و حق بیمه مساغل سخت و زیان آور در بدهکار این حساب درج میشود .

۷- “حساب معین بیمه تامین اجتماعی پرداختنی” حساب معینی است که هنگام صدور سند حسابداری حقوق ، جمع مبلغ حق بیمه تامین اجتماعی قابل پرداخت شامل حق بیمه تامین احتماعی سهم کارمند ، حق بیمه حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما ، حق بیمه بیکاری و حق بیمه مساغل سخت و زیان آور در بستانکار این حساب درج میشود .

۸- پس از ورود اطلاعات کلید ذخیره r2 1 یا Ctrl+S را بزنید . پس از ذخیره اطلاعات ، در سمت راست نوار پایین فرم پیغام r3 1 نمایش داده میشود .

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
question