سپید_حساب_ویرا

سفارش تولید محصول

فهرست مطالب

سفارش تولید محصول در برنامه سپیدار

 

عملیات مورد نیاز برای ساخت محصولات و برنامه ی مراحل تولیدی مختلف، با توجه به سفارش های تولیدی اخذ شده، ظرفیت های ماشین آلات، مواد و متعلقات مورد نیاز، تعیین می گردد. در نهایت عملكرد تولید شامل میزان تولید واقعی، ثبت و كنترل شده، با توجه به انحرافات تولید نسبت به سفارش شناسایی روز می گردد.

 

دمو و مشاوره رایگان برنامه حسابداری سپیدار

 

1- سفارش تولید محصول

 

پس از ورود به سیستم در منوی سمت راست ، وارد قسمت تولید شده و در قسمت عملیات روی گزینه ” سفارش تولید محصول جدید” كلیك كنید .

 

سفارش تولید محصول جدید در سپیدار

 

در پنجره ای كه در اختیار شما قرار میگیرد ، در صفحه اطلاعات اصلی ، اطلاعات مورد نیاز را وارد كنید.

 

صفحه اطلاعات اصلی سپیدار

 

جهت ورود اطلاعات ، موارد و نكات زیر را مدنظر داشته باشید :

 

2- ورود اطلاعات “مرکز تولید” اجباری است .

3- ورود اطلاعات “شماره ” اجباری است.

4- ورود اطلاعات “تاریخ ” اجباری است.

5- از قسمت “محصول” کالای مورد نظر را جهت تولیدانتخاب کنید.

6- از قسمت “فرمول” فرمول مورد نظر را جهت تولید کالا انتخاب کنید.

7- “واحد سنجش” بر اساس واحد سنجش تعیین شده در فرمول بصورت اتوماتیک فراخوانی می شود.

8- در قسمت “مقدار” مقدار کالایی که در این سفارش می خواهیم تولید کنیم. را وارد می کنیم.

9- در صورتی که سفارش تولید متعلق به یک مشتری خاص باشد از قسمت “مشتری” مشتری را انتخاب می کنیم.

10- در صورتی که در فرآیند تولید ضایعات عادی رخ بدهد جهت شناسایی و گزارشگیری در قسمت “مقدار ضایعات” مقدار ضایعات را وارد می کنیم.

 

نکته : در هنگام محاسبه سفارش به ضایعات عادی بهایی تعلق نمی گیرد و محاسبه براساس میزان واقعی تولید انجام می شود.

 

11- “مقدار تولید و ضایعات” بر اساس میزان مقدار تولید واقعی و ضایعات عادی ثبت شده توسط کاربر نمایش داده می شود و قابل تغییر نیست.

12- در قسمت “اقلام مواد اولیه” ، اقلام مواد طبق فرمول فراخوانی می شود و براساس میزان مقدار سفارش تولید محاسبه و نمایش داده می شوند. مقدار مواد مورد نیاز طبق فرمول نمایش داده می شود و با ثبت عملیات خروج انبار برای مواد میزان مصارف کالا در فرم نمایش داده می شود. پس از خاتمه تولید شما می توانید میزان مورد نیاز و میزان واقعی مصرف را مقایسه کرده و نسبت به انحرافات تصمیم گیری نمایید.

13- صدور اتوماتیک خروج انبار سفارش تولید2017 08 22 10 12 38با استفاده از گزینه خروج اتوماتیک فرمی جهت ثبت خروج انبار اتوماتیک کالا براساس میزان مقادیر مورد نیاز سفارش نمایش داده می شود و شما می توانید براساس نیاز جاری مصرف موارد را ثبت کنید.

 

صفحه اطلاعات اصلی

 

در فرم خروج انبار شما می توانید از انبار های متفاوت جهت ثبت خروج کالا استفاده کنید. همچنین جهت سهولت کاربر میزان موجودی هر کالا بصورت کلی و هر انبار در پایین فرم خروج قرار داده شده است. بعد از تعیین انبار ها و میزان کالا در صورت وجود موجودی از انبار های انتخاب شده خروج انبار اتوماتیک برای سفارش ثبت می شود.

 

نکته : در صورتی که در سیستم شما فقط یک انبار تعریف شده باشد و شما از ردیابی کالا استفاده نکرده باشید صدور خروج اتوماتیک بدون نمایش فرم ثبت می شود.

 

نکته : در صورتی که مصارف سفارش شما صرفاً از طریق انبار دار انجام می شود شما در فرم خروج انبار می توانید سفارش تولید را مشخص نمایید.

 

فرم خروج انبار سپیدار

 

نکته : در قسمت خروج های مرتبط فرم سفارش تولید شما می توانید مصارف مربوط به سفارش را مشاهده نمایید.

 

فرم سفارش تولید

 

14- صدور رسید انبار برای سفارش تولید محصول 2017 08 22 09 25 24با استفاده از گزینه صدور رسید انبار فرم انتخاب انبار جهت ثبت رسید انبار در اختیار کاربر قرار می گیرد

 

فرم انتخاب انبار

 

 

با انتخاب انبار فرم رسید انبار باز می شود و شما می توانید میزان کالای مورد نیاز جهت رسید ثبت کنید .

 

نکته : در صورتی که تولیدات سفارش شما صرفاً از طریق انبار دار انجام می شود شما در فرم رسید انبار (تولید)می توانید سفارش تولید را مشخص نمایید.

 

فرم رسید انبار (تولید) سپیدار

 

نکته : در قسمت خروج های مرتبط فرم سفارش تولید شما می توانید مصارف مربوط به سفارش را مشاهده نمایید.

 

قسمت خروج های مرتبط فرم سفارش تولید

 

15- پس از اینکه عملیات تولید به پایان رسید شما می توانید با استفاده از گزینه2017 08 22 09 55 19وضعیت سفارش را به “اتمام تولید” تغییر دهید. پس از اینکه یک سفارش وضعیت اتمام تولید پیدا کرد دیگر امکان ثبت خروج مصرف و رسید تولید برای آن سفارش وجود ندارد. برای اینکه وضعیت سفارش را به در حال تولید تغییر دهید می توانید از گزینه2017 08 22 09 56 04 “برگشت به تولید” استفاده کنید.

16- پس از اینکه یک سفارش وضعیت اتمام تولید را پیدا کرد شما می توانید با استفاده از گزینه 2017 08 22 09 56 43عملیات محاسبه سفارش را جهت تعیین بهای برآوردی محصول را انجام دهید.

 

نکته : قبل از انجام عملیات محاسبه سفارش طبق فرمول و مقدار سفارش میزان دستمزد و سربار بصورت اتوماتیک محاسبه می شود. و همچنین کاربر می تواند مقادیر را تغییر دهد.

 

پیش بینی تولید محصول در سپیدار

 

نکته : جهت انجام عملیات محاسبه سفارش باید خروج انبار های مرتبط با سفارش قیمت گذاری شده باشند.

 

17- در صورتیکه بخواهیم عملیات برگشت از محاسبه را انجام دهید تا میزان دستمزد و سربار را اصلاح کنیم. می توانیم از گزینه2017 08 22 09 57 59برگشت از محاسبه استفاده نماییم.

18- بعد از عملیات محاسبه سفارش نزخ برآوردی هر واحد محصول محاسبه می شود با استفاده از گزینه قیمت گذاری برآوردی رسید 19- پس از ورود اطلاعات  2017 08 22 09 58 53 1نرخ محاسبه شده را در رسید های مرتبط با سفارش جایگذاری نماییم.

19- پس از ورود اطلاعات (سفارش) كلید ذخیره y6یا Ctrl+S را بزنید . پس از ذخیره اطلاعات ، در سمت راست نوار پایین فرم پیغام pp2

نمایش داده میشود .

 

نكته : پس از استفاده از فرمول در یک سفارش امکان تغییر فرمول وجود ندارد. و شما می توانید در صورتی که دیگر از آن فرمول استفاده نمی کنید آنرا غیر فعال نمایید.

 

2- یادداشت و اطلاعات تكمیلی

 

برای مشاهده نحوه استفاده از قسمتهای “یادداشت” و “اطلاعات تكمیلی” ، به راهنمای قسمتهای عمومی سیستم مراجعه كنید .

 

یادداشت و اطلاعات تكمیلی 

 

3- لیست سفارشات تولید محصول

 

برای مشاهده لیست سفارشات تولید محصول ، وارد قسمت تولید شده و در این قسمت ، روی گزینه “سفارش تولید محصول” كلیك كنید .

 

لیست سفارشات تولید محصول

 

با انتخاب این گزینه ، لیستی از سفارش های تولید محصول در سیستم به همراه خلاصه ای از اطلاعات تعریف شده برای آنها نمایش داده میشود .

 

سفارش تولید محصول در سپیدار

 

4- حذف سفارش تولید محصول

 

در صورت نیاز به حذف اطلاعات سفارش تولید محصول تعریف شده ، از لیست سفارش های تولید، مورد یا موارد مورد نظر را انتخاب كرده و در قسمتpp3 كلید pp4را بزنید یا از Ctrl+D استفاده كنید.

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ