سپید_حساب_ویرا

قانون یکسان سازی مالیات حقوق بخش دولتی و خصوصی دائمی شد

عدم افشای معاملات ماده ۱۲۹

فهرست مطالب

یکسان سازی مالیات حقوق بخش دولتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از دائمی شدن قانون یکسان سازی مالیات حقوق بخش دولتی و غیردولتی (خصوصی) در اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم خبرداد.

سید کامل تقوی نژاد با اشاره به اینکه نرخ مالیات بر حقوق بخش دولتی و غیردولتی (خصوصی) با هدف رفع تبعیض و اجرای عدالت مالیاتی یکسان شده است، گفت: یکسان سازی نرخ مالیات بر حقوق در بودجه سال های ۹۳ و ۹۴ صورت گرفت و در اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم نیز لحاظ شده است.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم بحث یکسان سازی مالیات حقوق کارمندان دولتی و غیردولتی (خصوصی) به صورت دائمی از سال آینده لازم الاجرا خواهدبود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، اظهارداشت: سقف معافیت مالیات بر حقوق در بودجه هر سال مشخص می شود و مازاد بر آن (معافیت سالیانه) تا هفت برابر مشمول مالیات سالانه به نرخ ۱۰درصد و نسبت به مازاد آن به نرخ۲۰درصد است. وی ادامه داد: پرداخت هایی که کارفرمایان به اشخاص حقیقی غیر از کارکنان خود که مشمول پرداخت کسورات بازنشستگی یا بیمه نمی باشند و با عنوان حق المشاوره، حق حضور در جلسات، حق التدریس، حق التحقیق و حق پژوهش، پرداخت می نمایند؛ این نوع پرداخت ها بدون کسر معافیت حقوق با نرخ ۱۰درصد مشمول مالیات مقطوع می شود.

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ