سپید_حساب_ویرا

گزارش فایل خرید و فروش فصلی نرم افزارسپیدار

فهرست مطالب

اشخاص حقیقی که سازمان مالیاتی از آنها دعوت به ثبت نام ننموده است ، مشمول ثبت نام در نظام مالیاتی نیستند . در حال حاضر مصرف کننده های نهایی ، اشخاص حقیقی ماده ۸۱ و مشاغل خودرو نیازی به ثبت نام در نظام مالیاتی ندارند.

طبق تبصره یک ماده ۱۶۹ قانون مالیات مستقیم ،مصرف کننده نهایی ، شخص حقیقی است که کالا و خدمات را متناسب با نیاز خود برای مصارف شخصی خریداری می کند و از آن برای عرضه کالا و خدمات به دیگران استفاده ننماید) هیچ شخص حقوقی مصرف کننده نهایی نیست.

طبق ماده ۸۱ قانون مالیات مستقیم ، اشخاصی حقیقی که فعالیت های کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل ، پرورش طیور، صیادی ، ماهیگیری، نوغان داری، احیای مراتع و جنگل ها، باغات اشجار از هر قبیل و نخیلات دارند از پرداخت مالیات معاف هستند.

توجه داشته باشید که دسته بندی وزارت دارایی برای اطلاعات فروش به شرح زیر است :

  • مودی مشمول ثبت نام در نظام مالیاتی
  • مشمولین حقیقی ماده ۸۱ قانون مالیات مستقیم
  • مصرف کننده نهایی
  • اشخاصی که مشمول ثبت نام در نظام مالیاتی نیستند

دسته بندی وزارت دارایی برای اطلاعات خرید به شرح زیر است :

  • مودی مشمول ثبت نام در نظام مالیاتی
  • مشمولین حقیقی ماده ۸۱ قانون مالیات مستقیم
  • اشخاصی که مشمول ثبت نام در نظام مالیاتی نیستند

چنانچه نرم افزار سپیدار را تهیه کرده اید و میخواهید که گزارش فایل خرید و فروش فصلی را از طریق نرم افزارسپیدار تهیه نمایید، برای تعریف طرف حساب های از نوع مصرف کننده نهایی ، مشمولین ماده ۸۱ و طرف حساب هایی که مشمول ثبت نام در نظام مالیاتی نیستند ، به شرح زیر عمل نمایید.

در منوی شرکت و در قسمت عملیات طرف حساب جدید را انتخاب نمایید.

با توجه به اینکه کسانی که مشمول ثبت نام در نظام مالیاتی نیستند، اشخاص حقیقی هستند ، بنابراین نوع را “شخص حقیقی” انتخاب نمایید. نام و نام خانوادگی طرف حساب را وارد کنید و از قسمت پایین صفحه، نوع را مشتری یا تامین کننده انتخاب نمایید.

در نظر داشته باشید ، برای این نوع طرف حساب ها ، در گزارش فایل خرید و فروش فصلی نیازی به ثبت سایر اطلاعات ( کدملی ،کد اقتصادی ، ادرس ) در این فرم نیست.

حال برای این که تعیین نمایید، طرف حساب هایی که تعریف کرده اید در چه گروه مالیاتی هستند، باید طبق فرایند زیر عمل نمایید.

در منوی حسابداری و در قسمت عملیات ، تنظیمات فایل خرید و فروش فصلی ۱۳۹۶ را انتخاب نمایید.

در این فرم ، در تب نگاشت اطلاعات فروش و نگاشت اطلاعات خرید، می توانید طرف حساب مورد نظر را در دسته بندی وزارت دارایی قراردهید.

در نظر داشته باشید ، در قسمت پایین صفحه میتوانید، B ، طرف حساب ها را بصورت گروهی انتخاب نمایید و با دسته بندی دارایی مورد نظر ارتباط دهید.

چه کسانی مشمول ثبت نام در نظام مالیاتی هستند؟

طبق ماده ۲ آیین نامه تبصره ۳ ماده ۱۶۹ قانون مالیات مستقیم ،اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع قانون مکلفند با رعایت ضوابط و مقررات این آیین نامه و به ترتیبی که سازمان اعلان می نماید، نسبت به ثبت نام در نظام مالیاتی کشور اقدام نمایند.

چنانچه نرم افزار سپیدار سیستم آسیا را تهیه کرده اید و میخواهید که گزارش فایل خرید و فروش فصلی را از طریق نرم افزارسپیدار تهیه نمایید ، برای تعریف طرف حساب هایی که مشمول ثبت نام در نظام مالیاتی هستند به شرح زیر عمل نمایید.

در منوی شرکت و در قسمت عملیات طرف حساب جدید را انتخاب نمایید.

 

در ابتدا نوع شخص : حقیقی و یا حقوقی را تعین نمایید. در نظر داشته باشید برای اشخاص حقیقی نام و نام خانوادگی و برای اشخاص حقوقی فقط عنوان شرکت را وارد نمایید.

توجه کنید برای این نوع طرف حساب ها ، در گزارش فایل خرید و فروش فصلی ، ورود اطلاعات مثل کد ملی ۱۰ رقمی ( برای اشخاص حقیقی) ، شناسه ملی ۱۱ رقمی ( برای اشخاص حقوقی ) ، کد اقتصادی ۱۲ رقمی ،استان، شهر و ادرس ( حداقل ۷۰ کاراکتر ) الزامی است. برای ورود اطلاعات مرتبط با ادرس طرف حساب ، در قسمت پایین صفحه تب نشانی را انتخاب نمایید.

حال برای اینکه تعین کنید که طرف حساب هایی که تعریف کرده اید در چه گروه مالیاتی هستند، باید طبق فرایند زیر عمل نمایید.

در منوی حسابداری و در قسمت عملیات ، تنظیمات فایل خرید و فروش فصلی ۱۳۹۶ را انتخاب نمایید.

 

در این فرم ، در تب نگاشت اطلاعات فروش و نگاشت اطلاعات خرید میتوانید ، طرف حساب مورد نظر را در دسته بندی وزارت دارایی قرار دهید.

در نظر داشته باشید ، در قسمت پایین صفحه (در شکل با ” B” نمایش داده شده است) می توانید طرف حساب ها را بصورت گروهی انتخاب نمایید و با دسته بندی دارایی مورد نظر ارتباط دهید.

برای تهیه گزارش فایل خرید و فروش فصلی از طریق نرم افزار سپیدار لازم است که اطلاعات مرتبط با شرکت را در سیستم سپیدار وارد نمایید برای این منظور طبق فرآیند زیر عمل نمایید.

در منوی تنظیمات و در قسمت عملیات ، تنظیمات را انتخاب نمایید . در تب فایل خرید و فروش فصلی کلیه اطلاعات مرتبط با شرکت را ثبت نمایید.

 

توجه داشته باشید که نرم افزار سپیدار این قابلیت را دارد که شما به راحتی بتوانید از سیستم خود فرمت خروجی فایل خرید و فروش فصلی را تهیه نمایید و در سایت فایل خرید و فروش فصلی و بصورت آفلاین بارگذاری نمایید.

برای این منظور در منوی حسابداری و در قسمت عملیات ، فایل خرید و فروش فصلی ۱۳۹۶ را انتخاب نمایید.

 

در قسمت سال : ۱۳۹۶ را انتخاب نمایید ، در قسمت فصل ، فصل مورد نظر برای ارسال اطلاعات را انتخاب نمایید. در قسمت نوع ، نوع اطلاعاتی ( خرید ، فروش ، خرید وارداتی ، صورت وضعیت ) که می خواهید ارسال اطلاعات را داشته باشید را انتخاب نمایید. با انتخاب نمایش اقلام در پایین صفحه ، با توجه به فصل و نوع اطلاعات انتخاب شده ، کلیه اطلاعات ثبت شده در آن فصل نمایش داده می شود .

با در نظر داشتن این نکته که کلیه اطلاعات مربوط به طرف حساب ها و اطاعات مربوط به شرکت را در منوی تنظیمات ثبت کرده باشید ، در قسمت بالای صفحه می توانید گزارش فایل خرید و فروش فصلی را منطبق با اطلاعات سایت فایل خرید و فروش فصلی تهیه و در سایت بارگزاری نمایید.

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ