سپید_حساب_ویرا

رشد شرکت

رشد شرکت

فهرست مطالب

مراحل رشد شرکت

اگرچه که مدیران و بازاریابان، مراحل چرخه ی تجارت را به روش های مختلفی تحلیل می کنند؛ اما یک حقیقت در تمام مدل ها ثابت است. بعد از مرحله ی راه اندازی، شرکت به یک نقطه عطف می رسد و رشد و توسعه اتفاق می افتد. اگرچه که تمام مراحل چرخه ی تجارت، چالش ها و فرصت های منحصر به فرد خود را دارند اما مرحله ی رشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و منجر به موفقیت حقیقی شرکت می شود.

۵ مرحله ی اصلی چرخه ی تجارت

۱- ایده پردازی

شما در مرحله اول، ایده ای در سر دارید اما شرکتی را هنوز ثبت نکرده اید. آنچه در سر دارید ایده ای است مربوط به محصول یا خدماتی که می خواهید ارائه دهید و می خواهید از چگونگی توسعه و اجرای این ایده اطلاع کسب کنید.

در طی مرحله ی پیشرفت، شما باید وقت زیادی را صرف ایده پردازی کنید و نظر دیگر دوستان و همکارانتان را بپرسید تا بتوانید جوانب را کاملاً سنجیده و آن را به بهترین شکل ممکن به واقعیت تبدیل کنید.

 

نرم افزار حسابداری سپیدار

 

۲- راه اندازی

مرحله ی راه اندازی فوراً بعد از تاسیس شرکت اتفاق می افتد. تصمیماتی که در این دوره می گیرید؛ با آینده ی شرکت و یا موفقیت و شکست آن در ارتباط است.

مرحله ی شروع با آزمایش محصول، تغییرات مکرر، تلاش های مداوم و گاهاً خسته کننده برای افزایش مشتری و بازدهی آنها شناخته می شود؛ که در نتیجه محصول و خدمات شما را توسعه می بخشد و چراغ شرکت شما را روشن نگه می دارد. در مرحله ی راه اندازی، کار شما شدیداً به سرمایه ی اولیه، وابسته است. باید در این مرحله، پول کمی را خرج کسب وکار کنید؛ مگر در مواردی که هزینه ها، مربوط به مشتری ها و خدمات تان باشد.

۳- رشد و ثبات

در طی مرحله ی رشد و ثبات، شرکت شما باید تعدادی مشتری داشته باشد. در این مرحله، شما باید مدام درآمدزایی و مشتریان بیشتری جذب کنید.

بازدهی همیشگی باعث تداوم نقدینگی می شود؛ تا هزینه های جاری را پوشش دهند. همچنین باید وقت مناسبی را برای مدیریت تجارت و کارمندانی که برایشان کار می کنید بدست آورید. در نظر گرفتن نیاز مشتریان و رقابت با دیگر رقبا را سرلوحه کار خود قرار دهید.

از تاسیس تا رشد شرکت، چه راهکارهای مالی باید پیاده سازی شود؟

۴- رشد و توسعه

این مرحله بخشی از مرحله ی رشد تجارت است و توسعه درست بعد از ایجاد ثبات، رخ می دهد. شرکت باید اقدام به توسعه محصولات یا خدمات کند و در بازگشایی موقعیت های جدید قدم بردارد. این کار به سرعت باعث رشد شرکت می شود.

این مرحله و توسعه ی سریعش باعث ایجاد چالش های جدید برای صاحبان تجارت می شود و ممکن است این چالش، همان نقدینگی و در دسترس بودن منابع ، باشد. اکثر تجارت های موفق در توسعه سریع با مشکل مواجه می شوند. باید سیستم گزارش دهی تان را مدیریت کنید تا برگشت سود را در همه چیز اندازه بگیرید و از تصمیماتی که برای افزایش سود می گیرید مطمئن شوید.

۵- رسیدن به قله موفقیت

اکنون در مرحله ی آخر چرخه ی تجارت هستید؛ شما باید سود ثابتی را سال به سال بدست آورید. در این مرحله صاحبان شرکت معمولاً کمتر در عملکرد شرکت دخیل اند و و مسئولیت مدیریت کل و کارمندان را برعهده می گیرند.

آنها باید شرکت را همانطور که هست نگه دارند؛ توسعه بیشتر را هم در نظر بگیرند و هوشمندانه و در مسیر درست، تلاش کنند. در این مرحله حتی، گاهی لازم است خروج از شرکت را در نظر بگیرند و یا حتی از فروش شرکت یا واگذاری کامل آن ممانعت کنند.

چطور متوجه شویم که یک شرکت در حال ورود به مرحله ی رشد است؟

وقتی شرکت وارد مرحله ی رشد می شود باید درآمد ثابتی داشته باشد و تعداد مشتری قابل توجهی داشته باشد.

رابطه ی شما با دیگر مشتریان باید حداقل سه تا چهارساله باشد. مشتریان نباید مشکلی با مدل حسابداری داشته باشند و در حقیقت خدمات شما را به دیگران معرفی کنند. در این مرحله تجارت شما جایگاه ش را در صنعت پیدا خواهد کرد.

از تاسیس تا رشد شرکت، چه راهکارهای مالی باید پیاده سازی شود؟

اگرچه رشد شرکت ها، نشانه ی خوب پیش رفتن اوضاع است اما نباید آرام بنشینید. در مرحله ی رشد چالش هایی مثل نقدینگی و مشکلات کاری پیش روی شماست و حتی شرکت های موفق هم با آنها مواجه اند.

وقتی که با کسری نقدینگی پیش بینی نشده ای مواجه می شوید؛ صاحبان شرکت تصمیمات عجولانه ای می گیرند که ممکن است در کوتاه مدت مشکل را رفع کند اما راه حل با دوامی نباشد و منجر به شکست شود.

فرقی نمی کند که کسب وکار شما چه باشد، داشتن عملکرد خوب و پیش بینی هزینه ها در مدیریت جریان نقدینگی، به شما کمک می کند. اکثر این عوامل می توانند با هوش مالی کاربردی به دست آیند تا وضعیت تجارت را در نظر بگیرید و به آن توسعه بخشید. شما می توانید از هوش مالیتان برای تحلیل گزارشات بهره برید.

جهت دهی به مرحله ی رشد شرکت های کوچک

در مرحله ی رشد و توسعه لازم است که صاحبان شرکت تمرکزشان را از توسعه تولیدات به توسعه ی تیمی تغییر دهند و مدیران و کارکنان را به انجام کار تیمی تشویق کنند.

یک تجارت رو به رشد راحت به دست نمی آید. در نتیجه شما باید کارکرد شرکت را بالا ببرید و عملکرد آن را بهبود ببخشید تا بتوانید رشد و توسعه تان را مداوم سازید.

چندین راه برای توسعه ی نقدینگی وجود دارد که شامل:

  • سودتان را مجدداً به سرمایه شرکت برگردانید

وقتی که یک شرکت در مرحله ی رشد است؛ هوشمندانه ترین راه استفاده از سود در سرمایه اصلی شرکت است و بهتر است به جای تقسیم آن بین سهامداران از این پول در جهت پرداخت بدهی های بلند مدت استفاده شود. می توانید از آنها در جهت رفع کسری نقدینگی یا بهبود خدمات تحویل و فروش های هوشمندانه و استراتژی های بازاریابی استفاده کنید تا کیفیت محصولات و خدمات را بالا ببرید.

  • در جستجوی منابع مالی باشید

برای رشد تجارت در مرحله ی رشد باید در جستجوی منابع مالی باشید. گاهی باید به سراغ برنامه ی تامین مالی B بروید. شرکت های در حال رشد لازم است که دو گزینه ی پیش رو را در نظر بگیرند: فروش سهام به سهامداران یا قرض گرفتن

اگر شما به سهام دارن خارجی، سهام بفروشید باید از داشتن سهام کافی اطمینان حاصل کنید تا به دور دوم احتیاج نداشته باشید. در غیر اینصورت، مالکیت تان را به خطر خواهید انداخت.

  • اهرم های کلیدی عملکرد شاخص تان را به دست بگیرید

با داشتن گزارشات مالی مداوم، داده های دقیق و مدیریت قوی تری در حسابداری خواهید داشت. شما می توانید امور مالی شرکت را برای پیدا کردن راه های رسیدن به رشد، بهبود نقدینگی و کاهش یا افزایش ذخایر استفاده کنید.

مطمئن شوید که گزارشات مدیریتی سود شما را نسبت به تصمیمات گرفته شده، نشان می دهند که شامل کمپین های بازاری سودده و مشتری های دارای منافع و گزارشات فروش می شود. اگر موارد سودده گذشته را بررسی کنید می توانید سوددهی در آینده را افزایش دهید.

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ