سپید_حساب_ویرا

معرفی سیستم حسابداری (نرم افزار حسابداری مالی سپیدار)

صدور سند اختتامیه و افتتاحیه - تعریف حسابهای تفصیلی(تعریف مركز هزینه) - تعریف سال مالی در سپیدار

فهرست مطالب

برای شنیدن این مقاله بر روی کلید پخش کلیک کنید 👆​​

حسابداری دارای سه بخش مهم است که شامل اطلاعاتی، نظارتی و خدماتی می باشد. از میان این عملکردها، عملکرد اطلاعاتی به عنوان حیاتی‌ترین بخش مطرح است. عملیات حسابداری باید توانایی جمع‌آوری، ثبت و طبقه‌بندی اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها، عملیات مالی و رویدادهایی که تأثیر مالی دارند را داشته باشد. این اطلاعات باید به گونه‌ای که برای تمام کاربران قابل استفاده باشد، گزارش گردند تا این افراد بتوانند تصمیمات درستی اتخاذ کنند. در حوزه عملکرد نظارتی، سیستم حسابداری باید اطلاعاتی ارائه نماید، که به مدیران کمک کند عملیات و نظارت بر فعالیت‌های یک مؤسسه را بهبود بخشند. مؤسسات با اشخاص و سازمان‌های مختلفی همکاری می‌کنند و این همکاری منجر به ایجاد تعهدات و مطالباتی می‌شود. برای رسیدن به این تعهدات و وصول به موقع مطالبات، ارائه‌ی اطلاعات صحیح و تنظیم روابط با دیگران، جزء عملکرد خدماتی سیستم حسابداری است. یکی از اهداف اساسی سیستم حسابداری مالی، تهیه اطلاعات مالی یکپارچه و به‌روز برای سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی است. این اطلاعات، مجموعه عملیات اقتصادی سازمان‌ها را به صورت شاخص‌های کمی نشان می‌دهد و زمینه‌ای را برای کنترل و برنامه‌ریزی مدیریت فراهم می‌کند.

مهم ترین بخش سیستم نرم افزار حسابداری سپیدار

نرم‌افزار حسابداری مالی، بخشی از سیستم برنامه حسابداری سپیدار را تشکیل می‌دهد و مسئول جمع‌آوری نتایج عملیات و فعالیت‌های یک سازمان است. علاوه بر وظایف معمول حسابداری مالی، نقش اصلی این نرم‌افزار در دریافت، طبقه‌بندی و خلاصه‌سازی اطلاعات سایر سیستم‌ها مانند “عملیات بانکی”، “تامین کنندگان و خرید” و “مشتریان و فروش” است.

ویژگی های نرم‌افزار حسابداری مالی سپیدار سیستم

نرم‌افزار حسابداری مالی دارای امکانات متنوعی است که این امکانات را می‌توان به شرح زیر دسته‌بندی کرد: 1-      طبقه بندی حساب ها تا 4 سطح : گروه ، كل ، معین و تفصیلی 2-      تعیین ویژگی و مشخصات حساب های معین بر اساس : ریالی ، ارزی ، تسعیر پذیر (در صورت داشتن زیر سیستم ارزی)، تفصیلی پذیر ، پیگیری ، كنترل ماهیت طی دوره و ماهیت حساب 3-      ورود اطلاعات اسناد با تاریخ های مختلف توسط كاربران متعدد به صورت همزمان و ایجاد ترتیب لازم توسط سیستم 4-      امكان تهیه گزارش از شماره پیگیری و ارزی همچون یك سطح حساب 5-      ارسال اطلاعات به نرم افزار هایی همچون Excel  برای تهیه گزارش های مطلوب و مورد نظر كاربر 6-      شناسایی اسناد ارسالی از سایر سیستم ها و جلو گیری از تكرار اطلاعات برای حفظ یكپارچگی اطلاعات 7-      ثبت اطلاعات سند به صورت موقت و امكان تبدیل اسناد موقت به دائم و برعكس 8-      انجام عملیات بستن حساب های موقت (سود و زیان) 9-      صدور اسناد بستن حساب ها ، اختتامیه و افتتاحیه توسط سیستم 10-   تهیه گزارش های رایج در فرهنگ سیستم مالی به صورت استاندارد و امكان طراحی و ساخت گزارشات در گزارش ساز

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ