فهرست مطالب

در گزارش مرور عملیات بانکی با توجه به فیلتر های مختلف می توان گردش و مانده حساب های بانکی ، صندوق ، کارت خوان ، طرف حساب و همچنین گردش و تاریخچه اسناد دریافتنی و اسناد پرداختنی را مشاهده و بررسی نمود. در ادامه به بررسی روند مشاهده گزارش مرور عملیات بانکی در برنامه سپیدار می پردازیم. 

جهت آشنایی با برنامه حسابداری سپیدار کلیک نمایید.

 

دریافت گزارش مرور عملیات بانکی در سپیدار

۱. پس از ورود به سیستم در منوی عمودی ، بر روی قسمت “دریافت و پرداخت” کلیک کنید (تصویر۱).قسمت دریافت و پرداخت سپیدار تصویر ۱ : کلیک بر روی قسمت دریافت و پرداخت ۲. وارد قسمت دریافت و پرداخت شده و در قسمت عملیات روی گزینه “مرور عملیات بانکی” کلیک کنید (تصویر۲).مرور عملیات بانکی در برنامه حسابداری سپیدار تصویر ۲ : کلیک بر روی گزینه “مرور عملیات بانکی” در قسمت عملیات ۳. وقتی فرم مرور عملیات بانکی را باز می کنید ، سیستم به صورت پیش فرض گزارش را در محدوده سال مالی که در آن سال قرار گرفته اید ، نمایش می دهد . شما می توانید با توجه به نیاز خودتان “محدوده تاریخی” را تغییر داده و گزارش را تهیه نمایید (تصویر ۳).۴. گزارش مرور عملیات بانکی از صفحات مختلفی شامل “حساب های بانکی ، صندوق ، کارت خوان ، طرف حساب ، چک های دریافتنی و چک های پرداختنی” تشکیل یافته است (تصویر ۳).۵. بعد از قرار گرفتن روی هر صفحه، اگر بخواهید سطوح زیرین و یا جزئیات آن صفحه را مشاهده کنید ، روی حساب مربوطه قرار گرفته و کلید “افزودن شرط” بالای فرم را بزنید . بدین ترتیب حساب مربوط را که انتخاب نموده اید ، فیلتر دار شده و شما می توانید سطوح زیرین و یا جزئیات همان حساب را مشاهده نمایید (تصویر ۳).۶. بعد از قرار گرفتن روی هر صفحه و اعمال شرط ، اگر بخواهید شرط مربوطه را حذف نمایید، روی صفحه مربوطه قرار گرفته و کلید “حذف شرط” بالای فرم را بزنید . با این کار شرط مربوط به همان صفحه حذف خواهد شد (تصویر ۳).۷. در صورت حذف همه شرایط ، کلید “حذف همه شرایط ” F1 1 بالای فرم را بزنید (تصویر ۳).۸. شما می توانید در حین افزودن شرط در هر صفحه ای ، اطلاعات را بروز نمایید . برای این منظور کافیست در هر سطحی از مرور که قرار دارید ، کلید “بروز کردن ” F2 1 پایین فرم را بزنید (تصویر ۳).۹. شما می توانید اطلاعات تمام صفخات گزارش مرور عملیات بانکی را باز خوانی نمایید . برای این منظور کافیست کلید “بازخوانی همه صفحات” F3 1 بالای فرم رابزنید . بعد از زدن کلید “باز خوانی همه صفحات” ، تمامی شرط های انتخابی پاک خواهد شد (تصویر ۳).۱۰. با زدن کلید “چاپ” F4 1 پایین فرم می توانید گزارش را مشاهده و چاپ نمایید (تصویر ۳).فرم گزارش مرور حسابها و نحوه اعمال فیلتر در سپیدار تصویر ۳ : فرم گزارش مرور حسابها و نحوه اعمال فیلتر

سوالات متداول

برای مشاهده گردش و مانده حساب‌ها در سپیدار، وارد بخش “دریافت و پرداخت” شده و سپس در “مرور عملیات بانکی” قسمت مربوط به هر حساب مورد نظر را مشاهده کنید.

برای بررسی گردش و تاریخچه اسناد دریافتنی و پرداختنی در سپیدار، به بخش “دریافت و پرداخت” رفته و سپس در “مرور عملیات بانکی” می‌توانید اسناد مرتبط را مشاهده کنید.

در صفحه مرور عملیات بانکی، با کلیک بر روی هر حساب مورد نظر، جزئیات حساب شامل گردش و مانده و همچنین جزئیات اسناد دریافتنی و پرداختنی را مشاهده کنید.

پس از تهیه گزارش مورد نظر در مرور عملیات بانکی، با کلیک بر روی گزینه “چاپ” پایین فرم، می‌توانید گزارش را چاپ کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
question