سپید_حساب_ویرا

عوامل و استراتژی رشد کسب و کار

فهرست مطالب

رشد کسب و کار می تواند چالش هایی را پیش رو داشته باشد. غلبه بر این چالش ها نشان دهنده ثبات و عملی بودن یک مدل کسب وکار خاص است. شاید در اینجا باید به خودمان یادآوری کنیم که کسب وکارهای موفق، امروز از کسب وکاری کوچک شروع شده اند و مسیر فتح جهان بدون مانع و مشکل ممکن نیست.
اگر می خواهید بدانید که چه عوامل و استراتژی هایی باعث رشد کسب و کار می شود به شما توصیه می کنیم که تا انتهای مطلب با گروه نرم افزاری ویراتیم شرکت سپید حساب ویرا همراه باشید.

موانع اساسی رشد کسب و کار

یک بنگاه کوچک تا متوسط (SME) با دو محیط متمایز سروکار دارد: یک محیط درونی (شرکا، کارکنان، عملیات روزمره) و یک محیط بیرونی (آن چه که ما به عنوان «بازار» می شناسیم)

طبیعی است که فرض کنیم، عوامل خارجی بیشترین چالش را به وجود می آورند. سپس این فشارها، عوامل داخلی را به واکنش وامی دارند تا بر این چالش ها غلبه کنند. این وضعیت، هم فرصت به وجود می آورد و هم چالش.

مراحل موفقیت در کسب و کار

کارآفرینان و مدیران عموماً رشد را به انتخاب ها و تصمیمات درست مرتبط می دانند. با این حال باید تأکید کرد که هر تصمیمی هم اثر درونی دارد و هم اثر بیرونی. گاهی ممکن است گرفتن تصمیم «درست» از منظر بیرونی باعث تنش های درونی شود و این می تواند تهدیدی برای رشد باشد.

هم راستا کردن تمام عوامل برای ایجاد همگرایی و رشد، چالش بزرگی است. رشد باعث ایجاد فشار روی منابع موجود می شود و این از طرف دیگر باعث اصطکاک بین بخش ها یا کارکنان مختلف می شود. بنابراین برنامه ریزی برای رشد و پیش بینی چالش ها اهمیت اساسی دارد.

تلاش برای بقا با ثبات (sustainability) شروع می شود. SME ها بخشی از محیطی هستند که دائماً در حال تغییر و تکامل هستند. بازارها هم ساکن نمی مانند. قانون گذاری، مدل های کسب وکاری جدید و فناوری های تحول آفرین می توانند قواعد بازی را در زمان کوتاهی تغییر دهد.

چگونه با چالش رشد کسب و کار روبه رو شویم و برنده باشیم

این ها فقط تعدادی از چالش هایی هستند که هر کسب وکاری که به سمت بالا حرکت می کند، با آنها روبه رو می شود. آیا شما آماده ی مواجهه با این چالش ها هستید؟

برای غلبه بر چالش های رشد فوق سریع، سه نکته هست که ارزش در نظر گرفتن را دارند.

رشد کسب و کار نیاز به سرمایه دارد

چالش در این جا به معنای بیشینه کردن ارزش کل کسب وکار است. از منظر استراتژیک، بهتر است که نگاهی فراتر از رشد داشته باشیم. یک راه حل ممکن، جست وجوی شرکای استراتژیک برای دستیابی به بازده ی عملیاتی بهتر و بیشینه کردن سود است.

استراتژی و مدیریت عوامل، کلیدی برای رشد پایا هستند

کوتاه نگری، زیربنایی محکم برای موفقیت کسب وکار نیست. حکمرانی شرکتی و روال های مناسب به بهبود مدیریت روزمره کمک می کنند و تصمیم گیری بلندمدت را پشتیبانی می کنند.

در مورد بهترین نرم افزار حسابداری برای اطلاعات مالی خود چه میدانید؟

برای رشد کسب و کار شما به محیط و افراد قوی نیاز دارید

این سه المان به هم پیوسته اند و اثر مستقیم روی غلبه بر هرگونه «درد رشد» دارند. توسعه ی یک فرهنگ داخلی که مشارکت کارکنان را بهبود دهد؛ اهمیت زیادی دارد. این موضوع پذیرفته شده است که افرادی که احساس مشارکت و انگیزه ی بیشتری در کارشان دارند، بهره وری بیشتری هم نشان می دهند.

رهبری نقش بنیادی در این فرایند دارد. یک مدیر خوب به دنبال ترویج محیطی پویاست که همکاری را تشویق کند، شایسته سالار باشد و به کارکنان فرصت توسعه ی بیشتر بدهد.

بقا در کنار رشد کسب و کار

بقای هر کسب و کاری به توسعه ی یک استراتژی اثرگذار وابسته است که نه تنها دوام کسب و کار را تضمین کند (پایایی) بلکه بنیادی برای توسعه ی آینده اش هم باشد. بازارها ساکن نمی مانند و بازیگران جدید پتانسیل ایجاد تغییرات چشم گیر در زمان کوتاه را دارند.

اوبر نمونه ای از این موضوع هستند. فناوری شبکه های تلفن همراه، مکان یابی جغرافیایی و فناوری تلفن های هوشمند، همگی همگرا شدند تا راهی جدید برای یافتن یک تاکسی یا اقامتگاه در زمان سفر ایجاد کنند.

این گام بازارهای جدیدی ایجاد کرد و چالش های زیادی برای بازیگران مستقر به وجود آورد. به عنوان نتیجه گیری، «دردهای رشد» همیشه وجود خواهند داشت زیرا محیط ها و بازارها ماهیت هایی بی تحرک نیستند. ظرفیت روبه روشدن و تطابق با این چالش های جدید اهمیت زیادی دارد.

چگونه با چالش رشد کسب و کار روبه رو شویم و برنده باشیم

بنابراین ضروری است که چشم اندازی انعطاف پذیر از آینده داشته باشیم که حس هدف و جهت داشته باشد. چنین چشم اندازی باید از پشتیبانی ابزارهایی برخوردار باشد که هم جامع باشند و هم آنقدر انعطاف پذیر باشند که نتایج فوری ایجاد کنند.

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ