سپید_حساب_ویرا

آموزش جامع صدور سند تسعیر ارز در نرم افزار حسابداری سپیدار

صدور سند اختتامیه و افتتاحیه - تعریف حسابهای تفصیلی(تعریف مركز هزینه) - تعریف سال مالی در سپیدار

فهرست مطالب

برای شنیدن این مقاله بر روی کلید پخش کلیک کنید 👆

آموزش جامع صدور سند تسعیر ارز در نرم افزار حسابداری سپیدار

برخی از شركتها و سازمانها در اجرای عملیات خود به دلیل ارتباط با اشخاص حقیقی یا حقوقی سایر كشورها نیاز به ارزهای مختلف بخصوص ارزهای معتبر جهانی دارند در این راستا طبعا باید اطلاعات مربوط به این عملیات ارزی علاوه بر ریال باید برحسب ارز مربوطه نیز در حسابها نگهداری شود و در نهایت در مقاطع خاصی با توجه به استاندارهای حسابداری عملیات تسعیر برای آنها صورت گیرد . برای این منظور شركتها در حسابهای خود علاوه بر مبلغ ریالی عملیات باید مقدار ارز و نوع ارز و نرخ آن را نگهداری نمایند.  

مراحل صدور سند تسعیر ارز در سپیدار

پس از ورود به نرم افزار حسابداری سپیدار (بهترین نرم افزار حسابداری)، در منوی سمت راست ، وارد قسمت حسابداری شده و در قسمت عملیات روی گزینه “صدور سند تسعیر ارز” كلیك كنید. صدور سند تسعیر ارز در نرم افزار حسابداری سپیدار   فرمی كه در اختیار شما قرار می گیرد شما می توانید اطلاعات را وارد نموده و عملیات مربوطه را انجام دهید . صدور سند تسعیر ارز در نرم افزار حسابداری سپیدار  

نکات مهم جهت صدور سند تسعیر ارز در سیستم سپیدار

جهت صدور سند تسعیر ارز ، موارد و نكات زیر را مدنظر داشته باشید : 1-در صورتیكه برای كاربر ، حقوق دسترسی صدور سند تسعیر ارز تعریف شده باشد ، كاربرمی تواند اقدام به صدور سند تسعیر ارز نماید . 2- “تاریخ سند” اجباری است . سیستم به صورت پیش فرض “تاریخ سند” را با تاریخ روز نمایش می دهد . شما می توانید با زدن كلید u3 تاریخ را خالی نموده و تاریخ را به صورت دستی وارد نمایید و یا با زدن كلید u4 “تاریخ سند” با تاریخ روز پر خواهد شد . 3- انتخاب “معین تسعیر ارز” از سلكتور u5 اجباری است . در این قسمت باید از لیست حسابهای معین تعریف شده در قسمت “حسابداری/درختواره حسابها” ، یكی را به عنوان حساب معین مقصد انتخاب كنید .
صدور سند تسعیر ارز در نرم افزار حسابداری سپیدار
معین تسعیر ارز
  4-وارد نمودن “توضیحات سند” و همچنین در صورتی كه از امكانات زبان دوم در سیستم استفاده میكنید ، وارد نمودن “توضیحات سند(2)” اجباری است . 5-توجه داشته باشید كه سیستم نزدیكترین نرخ ارز تعریف شده در فرم “معرفی نرخ ارز” را با توجه به تاریخ سند تسعیر ارز به عنوان نرخ ارز تسعیر استفاده می نماید . بنابراین قبل از صدور سند تسعیر ارز ، بایستی نرخ مورد نظر را در فرم “معرفی نرخ ارز” تعریف نمایید . 6-با زدن كلید “نمایش اقلام” u7 ، سیستم با توجه به تاریخ وارد شده در بالای فرم ، حسابهای ارزی گردش دار را در قسمت اقلام نمایش می دهد . این حسابها به ازای معین ، تفصیلی ، ارز و شماره پیگیری متفاوت از یكدیگر نمایش داده می شوند.
صدور سند تسعیر ارز در نرم افزار حسابداری سپیدار
صدور سند تسعیر ارز
  7-بعد از وارد نمودن اطلاعات فرم ،شما می توانید با زدن كلید u9 بالای فرم ،سند تسعیر ارز را صادر نمایید . 8- اگر در قسمت تنظیمات سیستم حسابداری ، گزینه “صدور سند تسعیر و اختتامیه به تفكیك شماره پیگیری” فعال شده باشد ، سند تسعیر با در نظر گرفتن شماه پیگیری صادر خواهد شد . 9- برای صدور سند تسعیر ارز از نظر تعداد محدودیتی وجود ندارد . شما می توانید سند تسعیر ارز را به ازای هر روز یا ماهانه و یا در پایان سال صادر نمایید . 10-برای حذف سند تسعیر ارز باید “لیست اسناد حسابداری” را باز نموده و سند مربوطه را حذف نمود .

سوالات متداول

مطالب مرتبط

این صفحه را به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با سپید حساب ویرا

حسابداری تولیدی سپیدار

بسته تولیدی سپیدار

  •  کاهش اتلاف مواد اولیه در خط تولید
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار
  • کنترل ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی هر کالا
دسته بندی های بلاگ